Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Til dere med Valveking 112, mekker dere denne instillingen?


Konnis

Anbefalte innlegg

Nja.. lurer på om jeg trenger den. Studio Preampen har vel et slikt design som gjør at nÃ¥r man skrur inn metal-tonene, blir det hÃ¥pløst Ã¥ fÃ¥ annet enn bluesy crunch pÃ¥ "clean"-kanalen?

Sånt sett burde jeg kanskje kjøpt en Quad Preamp + sluttrinn + kab, men det hadde jo blitt svindyrt igjen :D Håper at VK holder som forventet på høyere volum, så blir jeg ikke fattiglus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

han ville ikke ha blues og high-gain i samme sang. Men man vil kanskje ha hi-gain og clean i samme sang. Og det kan jo kanskje bli ett problem med mesa preampen. Men det vet jeg ikke.

Jeg sitter fortsatt igjen med følelsen av at dette ikke er den ampen Konnis vil ha. Den vil aldri bli en high-gain amp. Den er ikke tight nok til det. Jeg bruker min til å spille cleant og bluesy ting. Mens metal går på 6505+'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå bak ampen, og pass pÃ¥ at den knappen bak som heter "resonance" stÃ¥r pÃ¥ tight, sÃ¥ skrur du den andre knotten bak helt til høyre, sÃ¥ den stÃ¥r pÃ¥ A/B, deretter setter du pÃ¥ leadkanalen( :P ), trykker inn "gain boost"-knappen, skrur gain til max(bare gjør det først), setter bass til klokka 4, mids til klokka 10,6 (cirka) og setter treble til klokka 4. Burde fÃ¥ bra metal-lyd da ass. Syns du det ikke er tight nok bare skrur du ned gain til der det er ønskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testa litt forskjellig med ampen nå, og... nÃ¥r jeg skrudde opp lyden ble det ikke sÃ¥ ille. FÃ¥r hÃ¥pe at volum pÃ¥ 5 ikke ble for ille for naboene, da. :P Jeg hadde ihvertfall ørepropper.

Skal se hvordan denne gjør seg i bandsituasjon på søndag. Og hey, man får jo ikke det beste man kan få for fire lapper akkurat. Men som sagt, er spent på hva denne kan produsere. Virker som om lyden er skikkelig røff når man skrur den på høyt volum, og det liker vi.

leifur was here

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt eksempel på saftig metal fra Valveking: http://www.youtube.com/watch?v=P-srODrItl8

Får heller ikke til denne instillingen. Han sier han har bytta til Mesa-rør såvidt jeg vet, though, men herreminhatt, rørene har vel ikke alt å si? Er jo samme type, bare annet merke.

La merke til at baksiden på Marshall MG100 (øvingslokale) var lukka.. er dette stock, eller har rett og slett folka der skrudd fast en bakplate? Kan dette være aktuelt? Lite keen på å skru i ampen min nå, men bare lurer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du vil få ett problem med temperaturen i ampen hvis du lukker den bak. Men den lÃ¥ter bedre med eksternt kabinett. Jeg synes jeg fÃ¥r den beste metal lyden nÃ¥r jeg kjører distortion pedal pÃ¥ clean kanalen.

Se litt på disse to, kanskje de kan gjøre deg litt klokere.

http://www.youtube.com/watch?v=ubEbKiaTUjs...feature=related

Endret av Vampyro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj. Ikke dÃ¥rlig :D

Skal i første omgang kjøpe en TS-9 tror jeg (eventuelt Bad Monkey eller SD-1, sjekk den andre tråden min!) så skal jeg se hvordan det blir. Blir jo ikke Mesalyd av det, men tøft håper jeg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.