Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Til dere med Valveking 112, mekker dere denne instillingen?


Konnis

Anbefalte innlegg

Heisann. Har kjøpt ny amp, Valveking, men lurer pÃ¥ om jeg har dreti litt pÃ¥ leggen. Ville ha noe billig noe som virker til metal, og etter Ã¥ ha sett utallige videoer pluss denne ble jeg overbevist.

Da jeg skulle teste ampen for første gang, kom jeg ikke engang i nærheten av denne lyden. Gitaren er en Epi LP med stock pickups, siden den andre er på fiks (der har den vært veldig lenge nå btw... :huh: )

Anyways, greier dere å stille inn på denne lyden, og er det jeg som suger til å skru (håper det) eller har jeg gjort et bomkjøp? :(

http://www.youtube.com/watch?v=6CI117wHoKQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mannen som spilte inn videoen sier at han ikke brukte overdrivepedal der, men han gjør det til vanlig. Han mener ogsÃ¥ at Valvekingen hans er helt stock... det er forøvrig min og. Fikk den i gÃ¥r.

Et annet spørsmål; går det an å koble inn en Mesa/Boogie Studio Preamp, der jeg bruker vrengen i Mesaen og cleanen i Valvekingen, samt poweramp og høytaller i VK?

Edit: Har tenkt til å kjøpe en OD (Boss SD-1 eller noe), men litt leit å kjøpe det hvis jeg kvitter meg med Valvekingen.. koster jo tross alt 500 kroner. :P Men har den jo til senere bruk, da.

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sd-1 for du alltids bruk for en eller annen gang senere i livet. Uansett amp så lenge det er rør.

Prøv med siste kanal, gain på ca kl 12, mids på ca kl 4, en del treble. Viss du har noen knapper som heter bright, depth ol så bruk dem.

Prøv å ha moderat volum da. Det har også en del med gitaren din å gjøre.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innstillingene han bruker står jo i videoen. Han har også stemt ned gitaren. Husk at du må ha litt volum for at det skal låte fett. Han bruker sannsynligvis pickuper med rimelig høy output også. Har du dette på plass og fingrene med deg skal det gå fint å få den til å låte som dette.

Endret av Eclipse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd med en annen gitar?

Epi LP har jo en del annerledes lyd enn det der. Har mye med pickups å si.

Liker min Epi veldig godt, men Epi kommer ikke til å låte sånn uansett amp. er vell mer Ibanez, ESP, Jackson og lignende gitarer som låter slik som på videoen.

Btw. Mikrofonen som blir brukt til å micke opp ampen gir litt mer "bite" og brøl.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok kun denne Epien hjemme, ja. Får vel igjen RG'en snart - men tror ikke det blir så mye mer heavy av den...

GAS'en min er vel retta mot en Gibbo Explorer nå, da, kanskje jeg haler inn en sånn en nærmere sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da så. Syns bare at Epien ikke lÃ¥ter like luftig og "crispy" som den gitaren han bruker i videoen. Ikke nødvendigvis negativt da ;) Mer klassisk enn moderne.

Du får prøve den med Ibanez'n og si hva du syns.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.