Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Min Holygrail døde


Anbefalte innlegg

Har et major problem med min grail.. Først kutta den plutselig. Jeg Ã¥pnet den opp og fant en løs kabel inni den. Lett sak egentlig. Men dum som jeg var klarte jeg Ã¥ kjøre strøm til den før jeg hadde loddet fast kabelen igjen (i tillegg gav jeg den 6v og ikke 9v..) Dette førte til en veldig ille lukt som kan minne om den lukten som kom i gamle radioer, altsÃ¥ ganske svidd. og nÃ¥ er den helt død. Bare lurte pÃ¥ om det er noen konkrete deler som kan ha svidd seg som jeg lett kan fikse selv med nye deler fra elfa eller noe?

takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er rart at den skal konke med for lite strøm, selv om kabelen inne var løs. Var polariteten på strømmen riktig? Se etter om du har noen diode som går fra 9v til jord. Jeg tipper du har dette som en beskyttelse mot å kjøre strømmen feil vei. Eventuelt se på de elektrolytiske kondensatorene. Kan gjerne lukte på dem og.

[EDIT]Når jeg tenker meg om tror jeg EH har hatt litt problem med at disse pedalene konker ut og at det lukter brent. Mener å huske at det sitter en 4.7 ohm motstand på 1 watt der en plass som ikke alltid tåler spenningsforandringer. Prøv å bytt ut denne med en 2 watt motstand av samme verdi.

Endret av syndromet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres rart ut at en motstand ikke tÃ¥ler spenningsforandringer, men det kan jo hende det er en spesialsak inni der. Jeg vet ikke hvordan en slik ser ut inni, sÃ¥ med mindre du viser et bilde e.l blir det vanskelig Ã¥ gi en generelt svar pÃ¥ det.

Hør på Syndromet, virker som han har peil på disse: Sjekk diodene, disse kan brenne om polariteten på spenningen inn er feil, og sjekk.. ja du kan jo lese det selv over :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke det at mostanden ikke tåler spenningen, men den er vel i utganspunktet litt for liten med 1 watt. Har aldri sett en Holy Grail sjøl, men har hørt det er flere som har hatt liknende prroblemer. Og en brent motstand kan høres veldig ut som det du snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.