Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rør


Eclipse

Anbefalte innlegg

Er det ikke noe slik at alle rørene du kjøper i dag blir lagd i Russland (Sovtek) eller i Tsjekkia? Vet at mange tror Mesa lager rørene selv, men de improrterer fra Tjekkia og klistrer Mesa logoen pÃ¥. Og for all del: Styr unna Sovtek. Var bra før, drit nÃ¥ :P

Hadde de enda importert fra Tsjekkia hadde det ikke vært så ille, det hadde tross alt vært fra samme fabrikk som JJ. Alle Mesa-rørene jeg har vært borti har vært kinesiske og russiske av varierende kvalitet, for å si det diplomatisk. Samme med Ruby Tubes.

Vil forresten anbefale http://www.demostenes.no hvis du vil ha gode rør og rask levering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har forstått produseres rør i Tsjekkia, Russland og Kina. Pr nå mener mange at rør laget i Kina holder høyest standard.

Kinesiske rør KAN være veldig bra, men snakk om en "standard" er det ikke i det hele tatt. Ekstremt mye ræl fra den kanten også. Tror faktisk JJ-rørene fra Tsjekkia er de eneste som har noe som kan kalles kvalitetskontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EL 34...nei...6L6...hmmmm??...Nei El 34...eller???? 6L6

Klarte ikke å bestemme meg da jeg fant ut at rør bytte var nødvendig, sÃ¥ jeg kastet inn JJ E34L i den enne ampen Ã¥ JJ 6L6GC i den andre ampen.

Begge har JJ ECC83S i preamp.

Her er en sammenligning mellom disse to rørene. Begge ampene er stilt på kl.12 med volum mellom 1 og 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.