Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

London City Forsterker


SVK

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Har noen kjennskap til et merke som heter london city?

post-6192-1237228442_thumb.jpg

Lagde billige marshall plexi cloner etter hva jeg har lest.

Jeg har fått tak i et eksemplar, godt brukt sÃ¥dan, og vurderer Ã¥ sette det i stand igjen.

Noen som vet noe om disse ampene, og om noen har pusset dem opp før?

Også, hvis noen har et kabinett i samme finish, så er jeg litt interesert i å kjøpe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Har noen kjennskap til et merke som heter london city?

post-6192-1237228442_thumb.jpg

Lagde billige marshall plexi cloner etter hva jeg har lest.

Jeg har fått tak i et eksemplar, godt brukt sÃ¥dan, og vurderer Ã¥ sette det i stand igjen.

Noen som vet noe om disse ampene, og om noen har pusset dem opp før?

Også, hvis noen har et kabinett i samme finish, så er jeg litt interesert i å kjøpe....

Har ikke peiling på de der, men tar den glatt om du ikke vil pusse den opp ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tips med vintagegitar, jeg hadde glemt at dem hadde forum der jeg.. Der er det hvertfall en kar som skriver (om en amp som likner misstenkelig på min)

London city er et gamelt merke, som bare eksisterte noen år på slutten av 60- til begynnelsen av 80-tallet.

De første london city-ampene var mer eller mindre kopier av Marshall Superlead, men med dårligere komponenter...

Senere kom egne modeller, men disse var også sterkt "Marshall-inspirerte".

Ampene ble håndbygget i nederland, men desverre ble det brukt billige komponenter, da poenget med disse ampene var å tilby et billigere alternativ til Marshall. Samme amper ble også solgt under navnene Power city, Super city og Manhattan.

Ampene er skikkelig bygget med point to point, men det er spart noe på komponentene i dem, fordi de skulle være billigere enn Marshall.Trafoer, motstander og kondensatorer er dermed kneppet under de som ble brukt i gamle Marshalls. Men sammenligner man med kvaliteten Marshall har i dag, ligger london city'en milevis foran !!

Samme amper finnes også under navnene "Power city", men da med grått trekk.

I feel lucky. I håp om å irritere de som nå ønsker seg en slik så kan jeg fortelle at jeg fikk den gratis fra en skole. De hadde fått ny, (roland cube 30w) og ville ikke ha et deff. hode stående .... :)

Da er det bare å finne en mann som kan se hvor mye det koster å fikse min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I feel lucky. I håp om Ã¥ irritere de som nÃ¥ ønsker seg en slik sÃ¥ kan jeg fortelle at jeg fikk den gratis fra en skole. De hadde fÃ¥tt ny, (roland cube 30w) og ville ikke ha et deff. hode stÃ¥ende .... :)

Da er det bare å finne en mann som kan se hvor mye det koster å fikse min...

Du får høre med mannen som har skrevet det der. http://www.triple-t.no/tguitars/tamp.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den på Vintagegitar har jeg faktisk kikka på, jeg og en kompis drev og mekka litt i den. Er basically en Marshall-kloning, men som allerede sagt litt billigere gjennomført. Mindre trafoer, tynnere chassis o.l., men ellers ser den bra ut, sikkert bedre enn mye som er på markedet i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.