Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strat pickups, duger disse?


Anbefalte innlegg

Jeg har to gitarer med GFS på, og trives godt med begge. Det er Blade- pickuper, men går god for at det er valuta for pengene.

Hvorvidt du synes det er bra nok, fin nok lyd, eller "superlyd" aner jeg ikke, men jeg mener som Foo at det kan være en grei oppdatering av en rimelig gitar.

Firmaet er også veldig hyggelig og greit å handle med, og det spiller da også litt rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Javel, nå er pickupene på plass i Behringeren, sammen med nytt plekterbrett og knotter....

Litt vanskelig å si dette bestemt, men det er ikke så veldig stor forskjell på de originale og GFS...

Men med litt godvilje kan jeg si at bridge låter fyldigere, og kombinasjonen neck/middle er veldig bra.

GFS settet har også middle pickup 'reverse wound', dvs. at det blir en slags hum-canceling effekt med bryteren i posisjon 2 og 4. (middle + en av de andre altså)

Noe sus er det ellers, men ikke mer enn før, sånn er det vel bare med single coil pickups.

Men settet kostet meg ca. 75 dollar ferdig i postkassa, så de er nok verd den prisen.

Skryt til Guitarfetish.com for kjapp forsendelse, billig, og de klarte å snike pakken under tollgrensen for meg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle jo i mine ører bety at (gulp) Behringer- pickupsene ikke var sÃ¥ ille?

Jeg har faktisk spilt på en sånn Behringer- gitar en gang i tiden, der en gitartekniker bestemte seg for å se hvor bra han klarte å få gitaren ved å sette den opp skikkelig, file, pusse og forbedre.

Kortversjonen er at resultatet var en absolutt spillbar gitar.

Forøvrig, GFS og toll, det er et problem, ja.. :P

http://forum.gitarnorge.no/Faatt-pakke-fra...fet-t15521.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.