Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skal bygge en bryter til å bytte kanal på forsterkeren min..


Anbefalte innlegg

Hei!

jeg har en Marshall silver jubilee, har fått med en kanalskiter i plastik som er ubrukelig. den er av plastik og når men prøver å tråkke på den bare spretter den vekk..

Planer om å lage en ny. som jeg kan sette inni en metalboks og sette på pedalbrettet.

planen er er boksen kun skal ha en knapp og en led som viser om det er clean eller sit kanalen som er på..

noen som kunne tengna en sånn til meg(eller som veit om en nettside der det er en tegning). har brukt en del loddebolt så selve bygginga skal gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du ha LED i den? Da mÃ¥ du jo ha 9V adapter/batteri. Vet ikke hvordan man bruker fantom-mating fra amp. Jeg kan tegne opp til deg om du vil, men en passiv vil jo være mye enklere

nei må ikke ha LED.

ja du kan godt tegne en passiv om du gidder ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ioboks.jpg

Dette er del ALLER letteste måten Ã¥ gjøre det pÃ¥. Ikke tenk pÃ¥ fargene...

Bryteren må du velge selv, jeg vet ikke hvilken bryter du kommer til å bruke.

Tanken bak en kanalvelger (2kanaler) er bare kontakt eller ikke kontakt mellom polene på en jack.

Dette kan du teste på forhånd ved å kortslutte polene med en ledningsbit mens den andre siden er koblet i forsterkeren

Endret av kristoffereide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ioboks.jpg

Dette er del ALLER letteste måten Ã¥ gjøre det pÃ¥. Ikke tenk pÃ¥ fargene...

Bryteren må du velge selv, jeg vet ikke hvilken bryter du kommer til å bruke.

Tanken bak en kanalvelger (2kanaler) er bare kontakt eller ikke kontakt mellom polene på en jack

okai. hvor finner jeg en sånn bryter.. har vært og spurt etter det i alle eletronikk og musikk butikker her i byen.. ingen av de tok inn eller hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bare gaffe den fast til gulvet? :P Det gjorde jeg da jeg hadde Peavey 6505, switchen på den er tÃ¥pelig lett. Ellers har du kanskje et pedalbrett du kan feste den pÃ¥ med borrelÃ¥stape?

ja, det har jeg jo, men den jeg har er alt for stor og den er lett. da kan jeg bare lage meg en som passer ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.