Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

BYOC byggesett.


Anbefalte innlegg

Er det noen som har noe erfaring med disse pedalene.

Lurte på om jeg skulle kjøpe denne http://www.godlyd.no/default.asp?page=591

Videoen som en finner viser jo at pedalen høres veldig ok ut.

men som sagt, noen erfaring?

jeg har bygget 3 BYOC pedaler! de låter bra, manualen er lett å skjønne og pedalene er solide!=) veldig bra pedaler.

IMG_0067.jpg

her er det bilde. jeg har bygget Dist +, Phaser og en EQ ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv bygget kits fra BYOC, og jeg kan med god samvittighet si at du får en fin pedal.

Kan også nevne www.generalguitargadgets.com, disse har litt enklere dokumentasjon og god skjematikk.

Uansett får du en custom-pedal å være stolt over :D

btw (reklame!), nå bygger jeg custom-pedaler i alle former med egne "oppskrifter".

Snart er nettside og butikk oppe og går :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en sånn (det var Digital Echo & Ping Pong Delay du lurte pÃ¥?). Kan absolutt anbefales :)

Japp, det var den altså. Vet du sånn ca hvor en ferdig pedal i samme standard ville ha kostet? Bare for å se forskjellen.

Uansett er det jo, som en av folka skriver over, veldig gøy med "custom" pedal.

Eneste jeg er litt redd for, er at det er jo en del som kan gå galt under loddinga. Var dette noe problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp, det var den altså. Vet du sånn ca hvor en ferdig pedal i samme standard ville ha kostet? Bare for å se forskjellen.

Uansett er det jo, som en av folka skriver over, veldig gøy med "custom" pedal.

Eneste jeg er litt redd for, er at det er jo en del som kan gå galt under loddinga. Var dette noe problem?

Neida, om du har traktert en loddebolt tidligere er det ingen problem. Når det gjelder delay, er det slik at det er en god del deler som følger med.

Hovedparten av disse er IC'er (kretsløp innkapslet i en brikke) som har flere bein som må loddes. Her er det lurt å ha dreisen på lodding da du fort kan kortslutte IC'en når du "slår på strømmen". Føler du at det ikke går, kan du jo bare overgi prosjektet til noen som er dyktig på lodding og få pedalen i orden. Om du kortslutter kretsene før du har koblet til strøm er det bare å fjerne loddetinnet, så er den i orden igjen.

For å fjerne tinn kan du kjøpe flere ting. Jeg bruker ei tinnsuge (det min eldrede elektronikklærer kaldte det, husker ikke hva det egentlig heter), denne suger bort flytende tinn og spytter ut en liten klum hardt tinn.

Det blir å gå bra skal du se! Arti å bruke den for første gang!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp, det var den altså. Vet du sånn ca hvor en ferdig pedal i samme standard ville ha kostet? Bare for å se forskjellen.

Uansett er det jo, som en av folka skriver over, veldig gøy med "custom" pedal.

Eneste jeg er litt redd for, er at det er jo en del som kan gå galt under loddinga. Var dette noe problem?

Vet ikke helt hva jeg skulle sammenlignet den med i farten, men ca 800 er jo uansett en grei pris. Dette er så vidt jeg husker det (i følge BYOC) vanskeligste byggesettet deres. Likevel er det ingen grunn til bekymring. Så lenge du følger bruksanvisningen og er forsiktig (som Kristoffereide er inne på er noen komponenter mer skrøpelige enn andre) så kommer det til å gå fint. Lurer du på noe underveis er det mye nyttig å finne i BYOC-forumet. Mange her også som kan hjelpe om nødvendig:)

Endret av denyeverything
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.