Web Analytics
Jump to content

Semihollow

metalpete
 Share

Recommended Posts

Jeg skal ha meg en semi-hollow. Metal-gitarer har jeg peil på, men når det gjelder hollowbodies så er jeg på litt utrygg grunn. Har budsjettert med max 10.000, men gjerne mindre. Det jeg har sett på hittil er en brukt gibson es 333, ny PRS SE CUSTOM SEMI-HOLLOW BM, og en hagstrøm viking fra 70 åra.

Noen som har andre forslag?

Så forresten big bang i Larvik i går og makan til fin lyd Greni hadde i rickenbackern er det sjelden jeg har hørt.

PRS SEen er herlig, har ikke hørt annet enn skryt heller. SÃ¥ en ES333 til 8k elns pÃ¥ Finn i gÃ¥r, antar det er den du ogsÃ¥ har sett, tror den skal være ganske digg ogsÃ¥! Greia med ES-modeller i mine øyne er at kroppen er litt stor... Men hvis du har prøvd en lignende og likte det, sÃ¥ er jo det null stress ;)

Burde kunne få en Gretsch eller Rickenbacker for 10K på Ebay eller noe sånt... Epiphone, Ibanez og Yamaha har mye fint, mye gitar for pengene der. Jeg kjøpte en Yamaha AE500 for ikke så lenge siden og er veldig fornøyd.

Er det noe særlig semi-hollow lyd i den PRS-en? Virker liksom for liten til det.

Hva har du lyst på? Rickenbacker, Gretch eller Gibson? Det er alle klassikere, men du må kanskje opp i litt over 10k for et godt eksemplar av en av dem.

Mest rocka lyd tror jeg du får i en Gibson ES335, som er en semihollow klassiker med trøkk.

Edited by GunnarpåMo

En ny Hagstrøm Viking kanskje?

Jeg eier en slik og er kjempefornøyd.

Tåler mer en del mer lyd før den starter å feede enn jeg trodde fordi den ikke er hul under der pick-ups og bro er festet. Halsen er helt nydelig, mye tynnere enn på det meste jeg har prøvd av gibson. Men vi er jo midt i smak og behag territoriet da. Den finns nå i variant med tremarm. ( emnordic.no er distributør...)

Hvis jeg skulle hatt meg hagstrøm så hadde jeg nok heller tatt en gammal svensk laga en, selv om de nye korea produserte sikkert er bra de også. Men jeg bestillte likegodt en ny rickenbacker 330 i dag, så nå har jeg allerede handla.

Hvis jeg skulle hatt meg hagstrøm så hadde jeg nok heller tatt en gammal svensk laga en, selv om de nye korea produserte sikkert er bra de også. Men jeg bestillte likegodt en ny rickenbacker 330 i dag, så nå har jeg allerede handla.

Det er en veldig fet gitar.

Gratulerer.

Fikk en god pris på ca. 11.000

Hørtes ut som en grei pris. Pleier vel å gå for 13-14k?

Har veldig lite erfaring med Rickenbacker, men skulle gjerne eid en.

Prøvde en 330 i 5 minutter for noen år siden og mener å huske at jeg ble veldig imponert av halsen.

Hørtes ut som en grei pris. Pleier vel å gå for 13-14k?

Har veldig lite erfaring med Rickenbacker, men skulle gjerne eid en.

Prøvde en 330 i 5 minutter for noen år siden og mener å huske at jeg ble veldig imponert av halsen.

Veiledende 2009 pris er visst på 14990,-