Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender classic player stratocaster 60's


Fender-Strat

Anbefalte innlegg

Har full tro på at dette er mye gitar for pengene! :)

Kjøpte selv en 50`s Strat for ikke lenge siden - http://forum.gitarnorge.no/Helgens-impulsk...827#entry300827

Det eneste jeg har å sette fingern på er at den ikke holder stemminga spesielt bra. Noe som sikkert kan fikses ved å sette på andre tuners :)

Sørg for å få testet gitaren før du kjøper :)

Er det ved mye bruk av tremolo? Aldri vært noe problem på min 60's men jeg trodde faktisk at tunerne på 50's var hakket bedre... Er det ikke locking-tuners og på den?

Ellers er det eneste jeg har gjort på min å montere 2 ekstra fjører i tremoloen for å få den stivere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder gitarer i dette prissegmentet, vil jeg absolutt anbefale å teste gitarene først, da det kan være kvalitetsforskjeller. En fordel med å handle i en butikk, er også at du kan få satt den opp slik du vil ha den. Ved netthandel kan du risikere å måtte gjøre dette selv, og det krever litt kunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Skal nå kjøpe meg el-gitar og sett en del pÃ¥ denne her: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=13213925

Er det noen som har prøvd denne og kan gi meg en tilbake-melding på hvordan denne er? ;)

Har ikke hatt el-gitar før (har spillt omtrent ett år på akustisk gitar...)

Takker for svar :)

Jeg hadde en slik for en tid tilbake. 3 tone sunburst, rosewood neck...blah blah. Viktigste er mic'ene du får på Classic Player 60s (ikke forveksle den med Classic 50s/ 60s serien). Disse gitarene kommer med Custom Shop 69 pu's, og de låter jævlig bra. I tillegg er plastikken aget så den ser jo dritbra ut også. Jeg har hatt flere USA (Standard) Strater, men denne banker dem alle. Lettspilt, velgjort og absolutt verdt pengene. Jeg brukte den med min Marshall 1987X reissue med tilhørende reissue cab, og det låt dritbra!!!! Løp og kjøp!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg har å sette fingern pÃ¥ er at den ikke holder stemminga spesielt bra. Noe som sikkert kan fikses ved Ã¥ sette pÃ¥ andre tuners :)

Jeg kan omtrent garantere deg at det ikke har noe som helst med stemmeskruene å gjøre - få noen til å justere oversadel litt (nut) eller bruk litt "nut grease", det er nok der problemet ligger. Nut eller strengetre.

En dårlg strenget gitar eller oversadel/strengetre, det er problemet i 90% av tilfellene med gitarer som blir ustemte. På Fender er stemmeskruene på selv squier gitarene faktisk gode nok til at de ikke medfører noe problemer i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan omtrent garantere deg at det ikke har noe som helst med stemmeskruene å gjøre - få noen til å justere oversadel litt (nut) eller bruk litt "nut grease", det er nok der problemet ligger. Nut eller strengetre.

En dårlg strenget gitar eller oversadel/strengetre, det er problemet i 90% av tilfellene med gitarer som blir ustemte. På Fender er stemmeskruene på selv squier gitarene faktisk gode nok til at de ikke medfører noe problemer i praksis.

En annen feil mange gjør ved strengeskift er å ikke strekke strengene etter at de er satt på. Altså, sett på en streng- stem den opp til riktig nivå- trekk hardt i den- stem opp igjen- strekk hardt igjen....gjentas til strengen holder tuninga. Hvis dette ikke er gjort, og gjort skikkelig, vil ikke gitaren holde stemminga særlig bra uansett hvilke deler en bytter ut.

Btw, jeg hadde ikke noe problem med tuninga på Classic Player'n jeg hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare legge til at det har mye å si hvordan du "fester" strengen pÃ¥ stemmeskruen. Ã… tre den i hullet, for sÃ¥ Ã¥ skru og skru og skru, gjerne med et resultat der du har hundre omdreininger rundt festet blir dÃ¥rlig...

Classic 60's er litt annerledes da du kutter strengen til ønsket lengde og "stapper tuppen ned i hullet", men prinsippet det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde alle festet strenger på samme måte, hadde masse stemmeproblemer vært borte!

Eneste er at jeg pleier å klare meg uten den nebbtangen, men liker man det, så hvorfor ikke. Hovedpoenget er å legge enden på strengen i motsatt retning, under strengen, og knekke tilbake.

Nettopp! Man "låser" da strengen.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.