Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitar bok for jazz (nybegynner i jazz)


Anbefalte innlegg

Av nettsteder vil jeg nevne http://www.jazzguitar.be/

Og, om man kan skille klinten fra hveten, er det en del bra å finne på youtube.

Av bøker vil jeg nevne en serie på 4 bøker (m/ tilhørende cd'er) av Jody Fisher: The Complete Jazz Guitar Method (jeg har kun sett to av de som jeg fant på biblioteket i Trondheim - har ikke sett veldig mye på dem enda, men de ser ganske bra ut).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du kan skaffe ganske enormt med noter på pirat havna...

Ellers er Realbook drit bra. Pat Metheny er en gitarist du kan sette deg inn i, spille noen låter av ham kan gjøre ting med spillestilen din. Helt fantastisk mye bra musikk. Jeg har forøverig Pat Metheny song book, som er ca. 400sider med noter :P hærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du kan skaffe ganske enormt med noter på pirat havna...

Ellers er Realbook drit bra. Pat Metheny er en gitarist du kan sette deg inn i, spille noen låter av ham kan gjøre ting med spillestilen din. Helt fantastisk mye bra musikk. Jeg har forøverig Pat Metheny song book, som er ca. 400sider med noter :P hærlig.

Oi, takker..

Jeg har ALT (nesten) av Pat Metheny's cd'er men ikke hans bok.. Den MÃ… jeg skaffe meg.

Enig han har fantastiksk mye bra. Har i det siste kost meg med One quiet night og Day trip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker forsåvidt Imaginary day best jeg da. Liker veldig godt fusion-stuffet hans, selv om det er det meste, men imaginary day er vel den mest fusion rettede plata. Syntes Behind the missouri sky blir litt platt i forhold til mye annet av ham, litt for streit. De vansklige lÃ¥tene fra Pat Metheny jeg har spillt er "The Awakening" - ganske vansklig lÃ¥t, med mange rytmiske utfordringer, kjappe løp osv. OgsÃ¥ veldig kul. "Unity Village" - veldig vansklig lÃ¥t til tross for rolig tempo, denne lÃ¥ta kan en egentlig ikke si gÃ¥r i noen toneart! Den moduleres sÃ¥ mye at det ikke er notert engang. Dvs, den er utrolig vansklig Ã¥ improvisere til. Men ogsÃ¥ veldig fin lÃ¥t.

Jeg bestillte Pat Metheny Song Book fra amazon, var helt fint det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.