Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av elektronikk


Anbefalte innlegg

Hallois. Akkurat fått en destroyer i posten og den låter og spiller konge! Men eletronikken skralter.

- Det skraper når jeg skrur på pottene (dette kan jeg leve med)

- Om jeg har volumpotten på fullt så kutter lyden av og til. Har jeg den på 9 så funker det (dette er jo en tilvenningssak, men litt gørt)

- Om jeg ikke har tonepotten på fullt så kutter bridgepupen ut alle bassfrekvenser. Rør jeg potten bare en milimeter fra fullt så skjer dette. (kan løses med masse teip kanskje, men allikevel veldig irriterende)

- Når jeg beveger meg generelt så skraper og skurrer det fra jacken. Dette skjer både med volum på og av og også når jeg skrur på jack-kabelen. (krise live!)

Var jordingsproblemer og, men de var Castor så snill å fikset for meg. Er dog ikke så mye å "fikse" med 26 år gamle potter så jeg kjøper likegodt nye.

Det jeg trenger er:

- 2x Volumpotter

- Tonepot

- Jackinngang

Jeg har dog ikke peiling på hva jeg skal kjøpe! Kan noen hjelpe meg? Gjerne med linker til aktuelle produkter. Gitaren er en 1983 Ibanez DT-155 laget i Japan. Om det trengs så kan jeg få tatt bilder av innmaten. Bare litt stress siden jeg må låne kamera, så om noen vet hva som sitter i her eller hva som funker uten bilder så er det flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da merkelig. Vi merket da ingenting da du var her? Jeg synes det er verdt forsøket Ã¥ gi de en liten dæsj elektronikkrens, jeg, men det beste er selvsagt Ã¥ sette inn nye.

Du trenger helt vanlige 500K potmetre. Kondensatoren kan du bruke om igjen. Ta med gitaren på Musikkservice, det er like greit å handle der som å bestille dette på nettet.

Anbefaler deg å handle en plastjack, de holder "tettere" på jackpluggen enn metallutgavene.

Kjell Ivar har disse tingene på lager, og de koster ikke stort.

Jeg har en liten mistanke om hvem som skal få lov til å lodde dette sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det funket helt fint hos deg, men når jeg prøvde den i dag var det mildt sagt litt skuffende. Hehe. Men vi gjorde jo ikke noe med de aktuelle feilene heller, siden jeg ikke var klar over hva som spesifikt var problemet. Hvor kjøper jeg sånn elektronikkrens? Og hvor er musikkservice?

Om du vil lodde så skal du da sagtens få lov ;D Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikkservice v/Kjell Ivar Skaalgaard finner du i andre etasje til Statoilstasjonen i vangsvegen, borte ved CC. Har du ikke sært der, er sjappa verdt et besøk i seg selv. Det er der musikere på Hamar handler, stort sett. Han kan sikkert gi potmeterne en liten dusj sånn på sparket, hvis du tar med gitaren.

Elektronikkrens vil jeg tippe de har på Jahre motor på midtstranda, eller på Tess på samme samme sted. Den jeg har, heter CRC 2-26.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.