Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall Plexi


Innos

Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sannhetsgehaltet forsvinner dessverre ofte når det gjelder annonsering.

Veldig sant, dessverre.

Men jeg synes det er bra at du, og andre som har eksepsjonell oversikt på området tar dere tid til å bry dere. Selv om det sikkert virker fånyttes så vil jo alltids noen få med seg et eller annet, og kanskje nok til at de blir spesielt interesserte. Gjelder alt av utstyr, vi trenger noen som har peiling som kan vise vei. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen bilder av det jeg tror er en '68 Super Bass SB/12304 med '67 Super Lead specs.

Kom gjerne med tilbakemeldinger om hva som ser originalt ut, og hva som ikke er det.

Ser ut som standard SB spec akkurat som EHVs. Han har visstnok vært bygd om til SL på 80 tallet og tilbake igjen. Eneste som jeg kan se er at capsa og powerkablen har vært byttet. Hadde vært unaturlig om ikke noen caps tørket inn på en så gammal amp. Alle de viktige delene ser orginale ut. Holy crap. Du har ikke en ash strat med maple neck og HB'er? Og lyst til å tappe litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er mulig disse er uorginale:

100k på v1a

47pf i PI

elektrolytten i preampen, kanskje også de to 100uf'ene tilkoblet strømforsyninga

Dessuten er standby-bryteren uoriginal

Endret av Roe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger!

Det er også en brightcap her som ikke er original, men som nok har stått der lenge.

Power og standbybrytere er jeg usikker på hva de gjør med på importamper.

Dette er en svenskimportert amp, og akkurat hva de gjorde med nett-tilkoplinga for godkjenning

av SEMKO, kan muligens også bety skifte av brytere?

Jeg har også en svenskimportert 1987 fra '68, og det er akkurat det samme der.

Går det å få noe hjelp til denne også?

Skal vist være til en 1959HW, men det ser ut til å være .018 Mustards på denne.

Kjøpte den egentlig for å ha litt reservedeler, men det er kanskje dumt å bruke deler fra denne?

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, det der ser ikke ut som marshall hw. heller metro el noe lignende. men .018uf i eq'en endrer - ja, eq'en. blir litt mindre bass og litt mer høy diskant. når det brukes .018 istedenfor .022 i alle posjoner, reduseres den mørke bassen endel

Endret av Roe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye har det å si med .018 kontra .022uf på mustards med 10% avvik?

---Jeg tenker da lydmessig, siden dette er innenfor prosentregning jeg behersker.

Utgangspunktet her er visst et HW-brett?

Etter å ha målt et spann med mustards vil jeg si at disse i realiteten har langt mindre enn 10% avvik. 22 leser 21-23 nærmest uten unntak.

Dette vil gi mindre mørk bass og litt cleanere tone generelt, spesielt i bassen

Endret av Roe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.