Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lange lærreimer?


Innos

Anbefalte innlegg

Noen som vet om noen gode, lange lærreimer som er relativt billige og lett tilgjengelige?

Finner vanligvis bare lærreimer på rundt 130cm, men nøyer man seg med nylonreimer er det null problem å få de lange nok.

Trenger et som er rundt 150cm eller mer, og som gjerne kan være litt bredt også. Kjøper gjerne fra eBay e.l. for å spare inn.

Vet at slike finnes, ikke kom og tro at jeg ikke har tatt et googlesøk f.eks, men de har ofte bare vært tilgjengelige fra større utenlandske butikker som ikke sender til Norge.

De fleste mer kjente merker som Levy's osv. lager jo "ekstra lange" utgaver, men de viser seg å ikke være så lette å få tak i.

Har også funnet et hos thomann.de, men 30 euro i frakt er litt mye for ei reim, selv om jeg har vurdert det.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjøpt vanlige lær reimer på ebay , men de var bare 150 cm, så kjøpte jeg den tynne delen som henger bak ryggen seperat. de finnes i mange lengder, den kjøpte jeg hos min lokale forhandler, hagstrøm musikk, bergen. jeg skal se om jeg finner nokon linker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, hej, kanske inte till så stor hjälp för dig, men jag har köpt remmar frÃ¥n thomann och jag är väldigt nöjd med de. Jag satte litt gaffa-tejp pÃ¥ undersidan sÃ¥ att de sklir bättre mot skuldern sÃ¥ nu är de perfekta. Jag tror att jag ska slänga iväg en order till thomann i mars/april och dÃ¥ skulle jag eventuellt kunna beställa en rem till dig. Men dÃ¥ blir det ju i och för sig porto frÃ¥n Oslo till dig sÃ¥ det hjälper ju inte sÃ¥ mycket det heller :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.marios.no der har de et par Ferris-reimer på 139cm, ellers mÃ¥ du pÃ¥ nylon
Tror ikke det er langt nok.
http://gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=621

Tror denne er litt lengre enn 130 cm

EDIT: Ja, den er maks 160 cm.

Den der er perfekt, men 700 kr blir kanskje litt i meste laget. =/
jeg har kjøpt vanlige lær reimer på ebay , men de var bare 150 cm, så kjøpte jeg den tynne delen som henger bak ryggen seperat. de finnes i mange lengder, den kjøpte jeg hos min lokale forhandler, hagstrøm musikk, bergen. jeg skal se om jeg finner nokon linker.
Jeg tror jeg kan klare meg med 150cm akkurat, hva het disse? Er litt knotete med tilfeldig eBay-søk da det gir mangfoldige sider med resultater.
Jag tror att jag ska slänga iväg en order till thomann i mars/april och då skulle jag eventuellt kunna beställa en rem till dig. Men då blir det ju i och för sig porto från Oslo till dig så det hjälper ju inte så mycket det heller :) .
Du får sikkert sendt den i en liten eske eller et brev med frimerker, og da blir det jo ikke mer 20-30 kr om jeg husker rett.

Hvis du kan si ifra når du skal bestille, og jeg ikke har funnet noe annet, så kan jeg bare sette over pengene før du bestiller?

Er du så feit a Innos? :P

Neida :D

Hadde vært morsomt om ikke lengde på reim har svært lite å si på tykkelsen, men på høyden og preferanser på hvor man vil ha gitaren.

edit:

så kjøpte jeg den tynne delen som henger bak ryggen seperat. de finnes i mange lengder
Hvor fikk du tak i dette? Kom på at jeg har en vanlig lærreim som er "to-delt" liggende.

edit2: Nå kom jeg over denne, som skulle være ca. 160cm. Lurer på om jeg bare slår til på den jeg, koster jo ikke mer enn 250 kr totalt.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du føler for det, kan du kjøpe en Morgan skinnreim av meg. Polstra, veldig deilig Ã¥ bruke. Jeg bruker den dog ikke da den er alt for kort slik den er nÃ¥, og jeg syns den glir for mye (det er glatt skinn, ikke semsket) :D. Men man kan jo sette pÃ¥ en lenger tynn del, sÃ¥nn som Wylde Thing linker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah, den reima på eBay gikk over tollgrenså. =/

Googler etter andre plasser som har en slik extension nå, men når jeg tenker meg om burde det ikke være så vanskelig å lage selv. =p

Har skinnreim som er for kort jeg også, så hvis jeg finner en sånn forlenger så kan jeg bruke det på min egen reim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.