Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Squier Stagemaster (Hvilken gitar er dette?)


greovhan

Anbefalte innlegg

Da jeg begynte å spille gitar kjøpte jeg en lilla metallic Fender Squier Stagemaster brukt. Skal selge den igjen nÃ¥ (bytte til en ESP Eclipse-I :D), men problemet er at jeg kan ikke finne ''Stagemaster'' no sted pÃ¥ nettet for Ã¥ sjekke nypris. Har aldri hørt om den gitaren før heller. Nærmeste jeg kommer er Showmaster.

Skal laste opp noen bilder av den etterpå.

Spørsmålet er jo om noen her er kjent med den gitaren, pris osv ?

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et raskt google-søk sa meg at nypris var 269$, altså litt over 1800. Er det ikke bedre å beholde sin første gitar? Det er et minne du vil sette pris på i framtiden

Kunne du gitt meg en rask link =) sjekke om det er samme oppsett osv, har googla selv men ikke finni samme gitaren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn gitar genererer ikke mye cash uansett, så jeg ville vurdert sterkt å beholde den. Den vil etterhvert få en viss affeksjonsverdi, kanskje? Uansett er jo en slik "billig-gitar" utmerket å oppgradere hvis den er noenlunde brukbar i utgangspunktet. Alt av elektronikk og mekanikk er utskiftbart, så du kan sikkert få til et veldig bra instrument selv om du sannsynligvis aldri vil få igjen særlig mye penger for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn gitar genererer ikke mye cash uansett, så jeg ville vurdert sterkt å beholde den. Den vil etterhvert få en viss affeksjonsverdi, kanskje? Uansett er jo en slik "billig-gitar" utmerket å oppgradere hvis den er noenlunde brukbar i utgangspunktet. Alt av elektronikk og mekanikk er utskiftbart, så du kan sikkert få til et veldig bra instrument selv om du sannsynligvis aldri vil få igjen særlig mye penger for den.

Du har et poeng der. Har hørt med et par som har spilt gitar i mange år, og dem ville tro den kosta 5-6000 ny skjønneru, men ern ikke verdt mer en 2000 ny så er det jo noe å beholde selv. Den er jo nokså sjelden virker det som. Har bare sett en annen på nettet som har en lignene (7string).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Squier Stagemaster selv, med FR. Du finner sikkert flere på nett om du søker Showmaster, i bunn og grunn det samme etter det lille jeg kunne forstå. Kjøpte den ny på sound1.no for 3500, så denne får du ikke solgt for mye. Jeg er kjempeglad i min Stagemaster, den har faktisk fått smykket seg med Gibbo-pickupsa som jeg byttet i fjor sommer. Sykt bra chugg-lyd i lave volum og herregud så hot.

Kommer nok aldri til å selge denne, fordi først og fremst denne som tok meg til neste steg i spilling (fra en strat-kopi). Den er også helt kurant å spille på. Kan ikke ha verdens laveste action fordi halsen ikke buer jevnt. Dette hadde noe med at gitaren lå flere uker i bilen i vintertida, og da den kom inn i hus hadde halsen vridd seg.

Jeg driver fortsatt å spiller på denne selv om jeg har mye dyrere økser i min samling!

Sjustrengsvarianten heter for Stage/showmaster 7, om jeg husker rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.