Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke strenger bruker dere og på hvilke gitarer?


scarcarous

Anbefalte innlegg

Ja, jeg tenkte det kunne være litt interesant Ã¥ vite hvilket strengemerke, hvilken tykkelse, pÃ¥ hvilken gitar og hvorfor dere valgte akuratt de strengene.

Til å begynne med brukte jeg D'addario 0.09 strenger, men etter et strengeskjift så røyk tre av samme streng på en uke! :o

Da skjønnte jeg at det var gitaren, men jeg ville ikke ta noen sjanser og skjiftet til D'addario 0.011-0.049.

Jeg bruker disse strengen på en Fender American Stratocaster Plus og en Ibanez JS1200.

Jeg bruker D'addario strenger fordi det første settet fulgte med på Ibanez'en og jeg har syntes de var helt supre fra den dag av.

Ossy B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bruker GHS 10-60 på et par av gitarene mine som jeg bruker til litt tyngre musikk, en Jackson soloist lignende sak og en Les paul aktig en (begge kraftig modifisert og satt sammen med nye gamle deler)

Bruker GHS TNT Boomers 10-52 på Fendern min, en Strat HM med Floyd Rose og Fernandez sustainer system.

Og for øyeblikket bruker jeg Ernie Ball Slinky 10-52 på en Les Paul Standard 2008, men der synes jeg at balansen mellom strengene blir for ujevn så jeg må prøve meg frem med andre strengsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7-strengeren (Ibanez RG-1527) bruker jeg HELST D'Addario 10-56, kan til nøds bruke Ernie Ball 10-56.

På 6'ern (Ibanez GRG-170) er jeg ikke så nøye, men noe i duren 10-46 eller 10-52.

På den akustiske bruker jeg også 10-46.

Fordi jeg liker at strengene er litt "slappe". Alltid brukt 010-046 og kommer alltid til å bruke det så lenge jeg har gitarene i samme tuning som jeg har nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker de billigste jeg finner. .009-.042 +.054 på den ene 7-strengeren min i standard stemming og .010-.060 på de to andre stemt en heltone ned. Foretrekker litt tynnere strenger siden de har en litt mer åpen lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde kanskje nevne stemming og muligens type skalalengde (men kanskje litt for spesifikt) også? Har mer for seg da synes jeg.

Bruker D'Addario EXL 10-46 på alt elektrisk, både les paul og strat (lettere slik), og stemmer som oftest i standard E, til tider drop D (men mest for moroskyld).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.