Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Opptaksprøve!!!!


Mikke

Anbefalte innlegg

I morgen, Mandag 10mai, har jeg opptaksprøve til MD på Lillestrøm VGS...... :? :? SKal spille Lenny - Stevie Ray Vaughan og Doodlin - Robben Ford...... :D

De som ikke ønsker meg lykke til vil jeg bli mektig skuffet over :P

Takker og bukker på forhånd :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Steike er det så mange som har søkt??

Blir morsomt å se dere trave opp på skolen da :D

er forresten mer enn 4 gitarister av de som går GK på Lillestrøm nå.

Eller det er mye mulig noen av dem har et annet hovedinstrument, eller

de kan spille gitar også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på tirsdag inn på Rud vgs. på klassisk gitar. Kjemper om rundt 6-8 plasser med i underkant av tjue andre, så det ekke like ille, skal spille:

Prelude av J.S. Bach

Etyde i Em av J.S Bach

Milonga av en eller annen

While My Guitar Gently Weeps

En eller annen fernando Sor låt...

Digg med 15 min ja :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen' date=' Mandag 10mai, har jeg opptaksprøve til MD på Lillestrøm VGS...... :? :? SKal spille Lenny - Stevie Ray Vaughan og Doodlin - Robben Ford...... :D

[/quote']

Hvordan i himmelens navn skal du rekke begge de to? Vi har jo maks 5 min. på oss..

Spiller bare 1 min av Doodlin.... har ikke backingtrack til den så da blir det uten mening at jeg spiller solo til. Spiller derfor bare ett vers og intro på den, mens jeg kutter ned på den andre soloen på Lenny som jeg har backingtrtack til......

Til det andre du sa kjære Håkon, er jeg veldig usikker.... Har ikke tallene fra noen sikre kilder, men jeg sjekka på nettet at det er 213 søkere til MD's 85 plasser... hørte av noen andre at det var 60 gitarister og 2 plasser, før jeg forhørte meg med broren til en kompis av meg som går der allerede... Han sa det var rundt 4 / 5 som kom inn.... :wink:

Snakkes i morra da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. at det er et bestemt antall gitarister som kommer inn kan vel ikke stemme? det går jo tross alt på karakterer, pluss de poengene du får på en evt. opptaksprøve. Ville vært veldig rart om det hadde kommet noen foran den gitaristen med 6. beste karakterer/poeng, hvis han andre var den eneste søkeren på trekkspill, liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. at det er et bestemt antall gitarister som kommer inn kan vel ikke stemme? det går jo tross alt på karakterer' date=' pluss de poengene du får på en evt. opptaksprøve. Ville vært veldig rart om det hadde kommet noen foran den gitaristen med 6. beste karakterer/poeng, hvis han andre var den eneste søkeren på trekkspill, liksom..[/quote']

Kjære, Hallvardo, Det er ikke slik som du tror.... 50% av de som kommer inn er på grunnlag av karakterer, og siste 50% er på grunnlag av ferdigheter..... Så i sammenhengen kunne f.eks Stevie Ray Vaughan ikke hatt grunnlag for noen karakter i alle fag, og hatt det dårligste på orden og oppførsel og allikevel kommet inn.... (Sansynligvis ville dette ha blitt diskutert i en skolesammenheng, men bare for å sette det litt på spissen 8) ).... Men spiller du trekkspill som er ganske sjeldent, vil jeg regne med at du kommer inn, dersom du mestrer instrumentet. Kan du en sang er det noe annet..... Litt klarere ????? :wink:

Jeg er i gruppe 1, jeg..... (der de beste er.... :P ).... nei jeg bare tuller... de har sikkert trukket lodd, eller noe.... Skal møte halv 9. men vi snakkes på teoriprøven halv 12 da :D hvis det er noen trøst og møtes til en prøve :? :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det gjelder ikke her iallefall. Når jeg kom inn for 2 år siden var reglene klinkende klare, og synes det er rart om de er endret. Man kommer inn på karaktergrunnlag, mens opptaksprøven kan gi deg 4 ekstrapoeng, altså 0,4 mer i en sammenlagt karakter. Det stod i brevet at man oppfordret til å gå på opptaksprøven fordi det ikke var noe å tape på det, dessuten må man jo da ta hensyn til at det både er musikk, dans og drama som skal inn i denne klassen med 30 personer. Hvordan skal da de som er flinke i musikk veies opp mot de som er flinke i drama? Måtte jo hatt en kjempesensor som bestemte dette som hadde peil på alle tre tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.