Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikk du liker, men skammer deg over.


SVK

Anbefalte innlegg

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er vel ikke noe jeg egentlig skammer meg over, men noen folk ser kanskje litt rart på meg hvis jeg sier at jeg har en liten svakhet for

Riverdance (Enya, Clannad, Celtic Women etc), De nye gitarkameratene, Secret Garden, U2 og Vamp :)

Er det liksom noe galt i Vamp? Det er da virkelig god, norsk musikk? :)

Har ingenting jeg skammer meg over å like, selv om jeg kanskje burde skammet meg over å like Rihanna, Lady GaGa og barnestjerneberter som synger poprock (Miley Cyrus, Aly & Aj, Hilary Duff o.l).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er så mye musikk jeg hører på som gjør at vennene mine synes jeg er super rar men jeg har slutta å bry meg om det, eksempelvis er dette: Mods, Vamp, Burzum, Svartediket, Volbeat, gammal Helloween, september when, trivium...... ganske variert som dere ser men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av det som er laget for å fenge, gjør jo det? Uansett om det er bra eller ikke. Rosa helikopter, Britney Spears- låter, og tusen andre sanger kiler seg inn i øret uten at man vil. Hvorfor skal det være slik at musikk skal ha så utrolig mye "cred" fordi man skal ha lov til å like? De fleste som bestemmer hva som er in, er jo i første rekke mislykkede musikere med stort eksponeringsbehov uansett. Eller folk som har andre og mer klare økonomiske interresser i den samme sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt poeng, er mange listepophits som har en fengende og gjerne god melodi, og et gjennomført lydbilde, om enn glattprodusert. Er ikke noe jeg hører for Ã¥ sitte Ã¥ kose meg med litt musikk, men i andre sammenhenger kan det være flott! Er mye elitisme ute Ã¥ gÃ¥r i musikkmiljøer.

Når jeg ser at folk skammer seg over å like Gorillaz, U2 og Vamp (for eksempel) begynner jeg å lure litt på selvtilliten, dette er tross alt musikk laget av dyktige musikere, uten at det nødvendigvis må være kommersielt. Burde heller få cred for god musikksmak når man hører på disse bandene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt poeng, er mange listepophits som har en fengende og gjerne god melodi, og et gjennomført lydbilde, om enn glattprodusert. Er ikke noe jeg hører for Ã¥ sitte Ã¥ kose meg med litt musikk, men i andre sammenhenger kan det være flott! Er mye elitisme ute Ã¥ gÃ¥r i musikkmiljøer.

Når jeg ser at folk skammer seg over å like Gorillaz, U2 og Vamp (for eksempel) begynner jeg å lure litt på selvtilliten, dette er tross alt musikk laget av dyktige musikere, uten at det nødvendigvis må være kommersielt. Burde heller få cred for god musikksmak når man hører på disse bandene :D

Haha, men gorillaz har jo funky bass-lines da :D

ta f.eks "feel good" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke komme på noe jeg liker jeg skammer meg spesielt over - men om noen tar en sjekk på iPhone'n og ser at Mamma Mia soundtracket ligger der - da blir jeg litt flau. Grunnen til at det ligger der er for at vi har litt demokrati i bilen - så mellom all "voksenmusikken" får barna bestemme - og favoritten for tiden er Mamma Mia (man kan bli gal av mindre).

Når det er sagt så synes jeg ikke en del av orginalene med Abba er så gærne. Men film-soundtracket er flaut.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.