Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Høyttalere til bruk med Mac


Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er riktig forum å poste i siden de først og fremst skal brukes til lytting og ikke musikkproduksjon, men jeg prøver læll. De kommer ogsÃ¥ til Ã¥ bli brukt endel med Guitar Rig.

Har noen crappy små høyttalere i stua nå, og Dali 104 på rommet. Har funnet ut at Daliene er litt overkill for rommet og at jeg heller vil flytte de ut i stua og bruke noen mindre på Macen her inne. Gjerne noen som er såpass små at de kan stå på bordet, men samtidig låter bra og har god trøkk. Har sett på litt forskjellig hos HiFi-Klubben:

Cerwin-Vega VE-5M, 1296,- for paret

Argon 6220, også 1296,- for paret

Dette er sånn ca. den prisklassen som er aktuell, men om det er noe som er overlegent bra og koster noen hundringser mer er det selvfølgelig ikke noe problem :)

Så, hva ville dere gått for? Fyr løs med forslag og begrunnelser! :D

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Studiomonitorer" er jo et alternativ, jeg koser meg med et passivt sett Behringer truth 2031P, samt en grei sub, men hvis hovedhensikten er å høre på musikk, så trenger man faktisk en EQ- enhet i tillegg. Grunnen er at slike høyttalere farger lyden lite, og låter litt kjedelig og klinisk ved vanlig lytting, synes jeg.

Forddelen er at man kan "skru vekk" fargingen hvis man ønsker. Jeg bruker en 2x32- bånds EQ fra Alesis, som jeg kobler inn og ut ved behov. Fungerer aldeles utmerket. Kombinasjonen spiller lineært fra 20 Hz og oppover til mine slappe skrukkete gamle ører ikke hører mer, men det koster vel totalt sett litt mer enn 1500 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags prisklasse snakker vi om her da? Grunnen til at jeg helst vil ha hifi-type høyttalere er at de er knall dersom jeg skulle finne ut senere at jeg vil bruke dem i et surroundoppsett... :)

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.