Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Opeth, Samfundet 11/3


Slashaxl

Anbefalte innlegg

Jeg skal iallefall, gleder meg stort!

Ser ut som de har lagt masse materiale til rett for denne turneen, og varierer en del i set-lista.

Set-list fra konsert 15. feb sakset fra et annet forum:

"

Heir Apparent

Ghost of Perdition

Godhead's Lament

Hessian Peel

Credence

The Leper Affinity

The Night and The Silent Water

Closure

*Teasing the audience with parts of: Black Rose Immortal, Master's Apprentices, Bleak, Burden, The Drapery Falls, (maybe some more that I don't remember...?)

The Lotus Eater

Deliverance

"

+ en set-list fra 25. januar:

"

1. Heir Apparent

2. The Grand Conjuration

3. Godhead's lament

4. The Lotus eater

5. Wreath

6. Bleak

7. Hope leaves ( an extended guitar solo )

8. Deliverance ( with a nice lil intro)

9. Night and the Silent water

10.Demon of the fall

11.Baying of the hounds

12.The Drapery Falls

"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveldens setliste på Rockefeller:

Heir Apparent

Ghost of Perdition

Godhead´s Lament

The Leper Affinity

Credence

Hessian Peel

The Night and the Silent Water

Closure

The Lotus Eater

Deliverance

Alt i alt en svært så trivelig konsert, med brukbar lyd og som vanlig en munter Åkerfeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ihsahn klarte seg vel greit får vi si.

Jeg er stooor Emperor-fan så jeg kjenner godt til fyren, men har ikke noe større forhold til solomaterialet hans.

Jeg har de to første skivene mener jeg å huske, men har ikke hørt mye på de, noe som selvsagt har sitt å si på hva man får ut av en konsert.

Dette var vel også første gigen han gjorde som soloartist, og det merktes godt, det var et ganske dødt show og relativt kjedelig å se på.

Da tenker jeg ikke på show som i Kiss-show, men mer at det synes veldig godt at dette har de ikke gjort sammen så veldig lenge, det blir noe platt og rett og slett kjedelig over det.

Det virket uinspirert og nervøst. Han hadde fullt band med seg , deriblant to ekstra gitarister, så det var nok lyd, om enn ikke så bra lyd.

De avsluttet settet med Thus Spake the Nightspirit, fra en viss kanon-skive, noe som var kult nok, men som forsåvidt bare endte opp som det andre materialet.

Som nevnt har jeg ikke store forholdet til solomaterialet hans, men jeg føler han har gått seg litt fast i det soundet vi får presentert. Det virker litt pretensiøst og funker egentlig ikke så godt live.

Jeg har enorm respekt for det han har gjort med Emperor, det finnes ingen tvil om at dette er en komponist av de sjeldne her til lands, og jeg håper han får det bedre til på sikt med det han sysler på med nå.

Jeg tenkte umiddelbart på det når Opeth dro i gang, at det var en gedigen klasseforskjell, alt virket så mye sikrere, større og velsmurt , om jeg kan kalle det det.

Samtidig har jeg full forståelse for at mange metallere kan synes Opeth blir helt feil, men de har virkelig blitt ett fett band, det låter stort og mektig live.

Jeg husker jeg så de på wacken rundt 2000 en gang og det var ikke bra, jeg forlot konserten halvveis eller så.

Oppsummert blir det til at Opeth gjorde et meget bra show, mens Ihsahn desverre bare ble nok en metal-gig man har sett uttallige ganger før.

Kult om noen andre også var der i går og kan komme med sitt synspunkt.

Endret av kruneh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.