Web Analytics
Jump to content

Øvingslokale

valO
 Share

Recommended Posts

Hei!

Jeg lurer bare på hvordan øvingslokale folk har, om dere leier, eier, tja, hva som helst om øvingslokalet deres.

Selv så leier jeg og bandet mitt et bandrom i kulturhuset her i Asker, der det er 2 gitarforsterkere (Marshall MG100), en bassamp og et noe shabby trommesett. Vi øver også i musikkbrkka på skolen til Konnis, som vi kan bruke når vi vil så lenge vi spør om nøkkel på forhånd. Der er det kun én gitaramp og en bassamp. Trommesettet der er derimot bedre enn det på kulturhuset imo.

Hvor øver bandet ditt? :)

For 2-3 år siden fant vi ut at vi skulle bygge et eget lokale. Fant en garage som hadde kjeller, og ordnet med eieren av vi fikk kjelleren om vi betalte strømmen (for hans del vil det si lyset og portåpneren). Vi satte opp reisverk separert fra veggene, og la dobble gipsplater utenpå rockwool. Til ventilasjonen kjøpte vi en 120cm lydventil, da denne ikke slipper gjennom lyd, dobble dører og vinduer. I stedet for å måtte ha kabler på gulvet, la vi kabelkanaler langs veggene. I disse går strøm, hodetelefon- og signalkabler fra instrumentene og til mikseren. Dette har også en fordel i og med at alle i bandet fikk 6-9 stikkontakter hver (får ALDRI nok stikkontakter)og hvert sitt uttak til headset. Her inne har vi et Premier sett av ypperste klasse, et piano (husker ikke merket) en Korg Oasys, et 1500W PA, H & K riggen min, og 7 gitarhengere på veggene. Til rolig komponering kjører vi alt digitalt inn i mikseren og bare lyd fra studiomonitorer. Når vi jammer smeller vi på hele greia:D Vi bruker studiocans som headset når vi gjør opptak.

I tillegg har vi masse nips som bord og stoler og DI-bokser osv

Kan legge ut litt bilder om det er ønskelig, det er et flott lokale:D

Leier et rom på 76 kvadratmeter i et gammelt kontorbygg hos Mustad Næringspark pÃ¥ Gjøvik. Knall, tar fem minutter Ã¥ gÃ¥ dit hjemmefra. Kort, kode og to nøkler for Ã¥ komme helt inn pÃ¥ rommet. Høyt nettinggjerde med piggtrÃ¥d rundt hele omrÃ¥det, og Securitas pÃ¥ omrÃ¥det til enhver tid :D

Vi øver i et gammelt ungdomsdiskotek ^_^

Er en del av kulturhuset jeg jobber på, så siden det hadde stått ubrukt i noen år så spurte jeg om vi kunne få leie det som øvingslokale, og det fikk vi.

Til en helt latterlig lav pris ^_^

Rommet er rundt 50 kvadratmeter(gigantisk i forhold til vårt gamle så var ca 12), varmekabler i gulvet, 2 låser og alarm for å komme inn.

Det henger enda en del lyskastere oppe, og noen av disse virker, så når vi føler for det så kan vi øve i diskolys :P

Kan se om jeg får slengt opp noen bilder en gang.

Vi øver i et gammelt ungdomsdiskotek ^_^

Er en del av kulturhuset jeg jobber på, så siden det hadde stått ubrukt i noen år så spurte jeg om vi kunne få leie det som øvingslokale, og det fikk vi.

Til en helt latterlig lav pris ^_^

Rommet er rundt 50 kvadratmeter(gigantisk i forhold til vårt gamle så var ca 12), varmekabler i gulvet, 2 låser og alarm for å komme inn.

Det henger enda en del lyskastere oppe, og noen av disse virker, så når vi føler for det så kan vi øve i diskolys :P

Kan se om jeg får slengt opp noen bilder en gang.

Hehe diskolys :wub:

Øver i en av brakkene til den lokale kulturskolen.

Låner nøkkel, amper og trommesett gratis + at det tar 5 min å gå og kjøpe burger. Står ledig nesten hele tiden så vi spiller akkurat når vi vil. :) Flott lokale

Fjøsen til en kompis og en sjelden gang i kjelleren min om vi vil ha komfort.

Ingenting som slår et fjøs/en låve, hva skal man med komfort uansett?

Øver i låven til en kompis, funker fjell, er ikke mer en det man burde be om, rotete og jævelig.

For 2-3 år siden fant vi ut at vi skulle bygge et eget lokale. Fant en garage som hadde kjeller, og ordnet med eieren av vi fikk kjelleren om vi betalte strømmen (for hans del vil det si lyset og portåpneren). Vi satte opp reisverk separert fra veggene, og la dobble gipsplater utenpå rockwool. Til ventilasjonen kjøpte vi en 120cm lydventil, da denne ikke slipper gjennom lyd, dobble dører og vinduer. I stedet for å måtte ha kabler på gulvet, la vi kabelkanaler langs veggene. I disse går strøm, hodetelefon- og signalkabler fra instrumentene og til mikseren. Dette har også en fordel i og med at alle i bandet fikk 6-9 stikkontakter hver (får ALDRI nok stikkontakter)og hvert sitt uttak til headset. Her inne har vi et Premier sett av ypperste klasse, et piano (husker ikke merket) en Korg Oasys, et 1500W PA, H & K riggen min, og 7 gitarhengere på veggene. Til rolig komponering kjører vi alt digitalt inn i mikseren og bare lyd fra studiomonitorer. Når vi jammer smeller vi på hele greia:D Vi bruker studiocans som headset når vi gjør opptak.

I tillegg har vi masse nips som bord og stoler og DI-bokser osv

Kan legge ut litt bilder om det er ønskelig, det er et flott lokale:D

Faen, det hørtes digg ut!! bilder!