Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterker fra thomann.de - hva blir prisen totalt?


Konnis

Anbefalte innlegg

Er inne og kikker på thomann.de, men har ikke spesiell peiling på moms og toll og frakten ++

hvis vi tar utgangspunkt i en Engl Thunder*, som koster 777€ (5783,83 danske kroner), hvor mye kommer denne forsterkeren totalt på?

Leste et sted her på forumet at når man er på den danske thomann-siden så slipper man å tenke på moms iogmed at det er samme moms i Danmark... betyr det at prisen blir 777€ + frakt + tollgebyr?

Edit: Mente Thunder, ikke Screamer

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke forestille meg at dette stemmer. Når Thomann sender utenlands, betaler du ikke moms fra der det blir sendt. Dette blir heller lagt til nÃ¥r den kommer til Kongeriket Norge. Kan hende at det blir 5783,83 - 25% dansk moms + 30 euro frakt + forenklet toll + 25% norsk moms...

Vil anbefale å sende en mail til thomann, de svarer raskt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Hører alle sier at det blir et par hundrelapper i toll pÃ¥ ting (uansett hva omtrent), sÃ¥ bare regna med det. Ser ogsÃ¥ at jeg ikke har regna om valutakursen til DKK/NOK. Hvis vi sier at sluttprisen blir 7000kr, da. Et par tusenlapper Ã¥ spare, bare. Jaja, da fant jeg ut det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Hører alle sier at det blir et par hundrelapper i toll pÃ¥ ting (uansett hva omtrent), sÃ¥ bare regna med det. Ser ogsÃ¥ at jeg ikke har regna om valutakursen til DKK/NOK. Hvis vi sier at sluttprisen blir 7000kr, da. Et par tusenlapper Ã¥ spare, bare. Jaja, da fant jeg ut det :P

Du må kun betale et forenklet tollgebyr (hvis du ikker er heldig å slipper unna alt av toll).. Er ikke toll på musikkinstrumenter/utstyr. Så Kr200,- stemmer nok bra det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta å sjekk med Thomann sverige, svenske krona står jo utrolig lavt nå om dagen(vet ikke hva danske krona står i nå, gidda ikke å sjekke heller for fingrene mine treffer ikke helt rett på tastaturet så sent en fredags kveld).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. 5783,83 - 25% moms = 4337kr

4337kr + 250kr frakt + toll (200?) = 4787kr

4787kr*1,25 = 5983,75 kr

Seriøst? Dette ble jo fort ganske billig :ninja:

Tror nok heller det blir (rundet av litt)

5800 + 250 = kr 6050

(6050 X 1,25) + 200 = 7760

Endret av orsvend
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye tvilsom matematikk :)

Altså man kan ikke trekke fra 25% pÃ¥ prisen for Ã¥ regne ut varens pris uten moms.. Det er liksom litt grunnleggende.

eks :

5000 - 25% = 3750

3750 + 25% = 4688

Naturlig nok blir det feil.

Angående prisene til Thoman så er det nok euro de tar utgangspunkt i, men som det sies så kan man godt ta utgangspunkt i DK eller SE da deres moms også er 25%, bare husk å regne om valutaen. Altså prisene på Thoman sine svenske eller danske sider er oppgitt med moms, du betaler selvsagt ikke denne i Tyskland, men først når varen kommer til Norge, men regnestykket blir jo det samme fordi. Det er jo relativt logisk vil jeg si. For å få 100% eksakt pris fra Thoman må man vel egentlig sende en mail.

Bare for å være krystallklar på hvordan kostnadene alltid blir uansett hvor man bestiller fra :

Varepris (eksklusiv lokal moms i Europa)

+ Frakt

+ 25% moms (ved import til norge, man betaler frakt både på frakt og varen)

+ 150-200 i tollgebyr

Det overnevnte gjelder for alle kjøp fra utlandet med mindre varen koster mindre enn 200,- inklusive frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor man kan hente fra Thomann i sverige, mente jeg prøvde å finne en adresse på nettsiden men fant det ikke(mulig jeg har vært sveiseblind i gjerningsøyeblikket).

Jeg tror ikke de har noen filial i Sverige eller noen andre land bortsett fra Tyskland, så skal du bestille noe levert til Sverige må du nok kjenne noen der med fast adresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.