Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Store, dyre, tunge komboer og topper - hjemme eller øvingslokale?


Konnis

Anbefalte innlegg

Det er noe jeg har lurt på en stund nå. Det er mange her under 18 år som har store, tunge, dyre forsterkere, enten halfstack eller kombo. Frakter dere disse til og fra øvingslokale hver gang dere øver, eller står de hjemme/på øvingslokalet fast?

Hvis man har ampen sin på øvingslokalet sitt fast, så må det jo være litt kjipt å kun bruke den dyre og dritbra ampen sin en gang i uka.. og når man ikke har bil blir det fort litt verre å frakte forsterkere forsvarlig rundt omkring. På den annen side vil man jo gjerne ha den knallbra lyden i forsterkeren sin på øving og.

Hvordan løser dere dette?

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På øvingslokalet ligger det to Crate VTX 200watt stereoforsterkere som vi bruker.

Tar bare med gitar og effekter hver gang. Ellers pleier trommisen å ta med skarptrommen sin.

Fireballen står hjemme med 4x12 kabinett. Orker ikke drasse på den. Det hender jeg tar den med på noen øvinger før konserter, da kjører pappa.

Og på konserter da. Ellers står den hjemme og blir brukt hver gang jeg øver hjemme.

Men når jeg får lappen (forhåpentligvis nå veldig snart) så skal jeg ta med ampen litt oftere. Ikke hver uke, men oftere enn før.

Det er egentlig ikke noe stress. Eneste som er stress, er kabler. Men kabinettet går fint an å trille eller viss man er to - bære og det veier vell rundt 35kg.

Hadde sikkert klart fint å laste alt i bilen selv viss jeg gad også.

Men funker nok best med stasjonsvogn og større biler :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at ihvertfall én til under 18 her har en topp og kabinett *kremt*LesMarshall92*kremt*... hvordan løser du dette?

Og btw; Fireball låter jo kule, Troll! (med tanke på PM'ene tidligere i dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp. Jeg er fornøyd med Fireballen min.

Den kan låte litt for hissig for enkelte, men den brøler som faen. Det er det jeg liker med ampen. Den har ikke typisk "glatt og brun rectifier"-lyd.

Tøft det og, men til min stil så syns jeg at brølete vreng er tøffere. Deffinitivt metalamp for penga. Fikk min for 8500kr ny, så vidt jeg husker.

Fult mulig å finne en brukt til iunder 7k viss man er tålmodig.

Trenger ikke koste deg mer enn 10k sammen med kabinett viss du kjøper brukt.

Cleankanalen er veldig fin. Og med Depth-knappen kan du skifte mellom supertight thrashlyd eller mer bassete moderne sound.

Som sagt, ville prøvd den før kjøp viss du har muligheten. For den kan låte for hissig dersom du spiller for mye rock :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den stående hjemme, men bare fordi vi ikke har eget øvingslokale hvor man kan ha forsterker stående.

Er jo et ork å ta den med til og fra øving hver gang, og har man skikkelig øvingslokale så har man den der, ikke stående hjemme.

Ser ikke problemet med at man bare får brukt forsterkeren på bandøving hvis man har den stående der fast.

Trenger ikke akkurat "performance" hjemme, kunne fint klart meg med modeleringsprogrammer da.

Grunnen til at jeg har den i det hele tatt er for konserter og innspillinger.

Hadde ikke brukt så mye penger på noe så upraktisk om jeg ikke spilte i band eller hadde ambisjoner om å gjøre det.

Vet ikke med andre, men vi har ikke konserter eller innspillinger med jevne mellomrom, så da får man alltids noen til å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve, skal prøve, men mÃ¥ si at den vrenglyden virker wunderbar.

Så en på finn.no for 6500kr her forleden, synd jeg ikke hadde fått øynene opp for ildkulen da :( Men den virker veldig flott den ampen, altså.

Litt off-topic, men dette må man jo tillate i egen tråd B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at ihvertfall én til under 18 her har en topp og kabinett *kremt*LesMarshall92*kremt*... hvordan løser du dette?

Og btw; Fireball låter jo kule, Troll! (med tanke på PM'ene tidligere i dag)

jeg har min i øvingsrommet hele tiden. øvingsrommet mitt er jo 500 meter fra huset :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det noen av oss etter hvert blir lei av Ã¥ drasse hit og dit med et stack, selv med bil, og kjøper en mindre combo. ;)

Kabinettet står i skaphengeren så det hender jeg bruker det sammen med comboen ved behov/plass. Om ikke annet greit for å få ampen mer i ørehøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve, skal prøve, men mÃ¥ si at den vrenglyden virker wunderbar.

Så en på finn.no for 6500kr her forleden, synd jeg ikke hadde fått øynene opp for ildkulen da :( Men den virker veldig flott den ampen, altså.

Litt off-topic, men dette må man jo tillate i egen tråd B)

Lå en her på forumet for 7000kr for 1-2 uker siden. Bør gå an å presse ned til 6500kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bil, men synes uansett det ville vært alt for mye stress å drasse 4x12 fram og tilbake. Så jeg har slutt-trinn og kabinett stående på øvingslokalet - men tar med meg preampen hjem (fordi jeg er litt paranoid - ikke fordi jeg bruker den hjemme).

Hjemme så øver jeg veldig ofte uten å plugge inn, men har en helt fantastisk liten Trademark 10 forsterker som låter knallbra til det aller meste, samt et Boss ME-50 brett om jeg vil leke med /bruke effekter.

Å ha topp og kabinett for å øve hjemme forstår jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bil, men til dere som drømmer om bil for å ta med ett 4x12 kab og topp frem og tilbake så er det jo såklart lettere enn å bære, men du bærer det nok ikke opp og ned trappene noe særlig mer enn et par ganger uansett;) Så gøy er det ikke å flytte utstyr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.