Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

irritert


andre-punk

Anbefalte innlegg

jeg begynner å bli skikkelig irritert over dagens rock!

før i tida da Guns N' Roses og Sex Pistols spillte++ var alt mer som det skal være.

Punk-rock var til får å sjokkere og provosere folk

og harrock og glam metall var alle ekte rockere med attitude(stramme skinnbukser, nagler, langt hår)

men dagens punk er jo fjortis musikk, med folk me store sjortser osv... ingen blir provosert av dem å de har helt lik personlighet som pop sangere. (noen som har hørt om en punker i dag som sputter øl i tryne på en journalist, sånn som Sid Vicious gjor når han var i Norge??)

Å f.eks Muse, kan det virkelig bli kalt rock? :S det er jo faen meg homser i dress, det er ikke Rock N' Roll!!!

noen her som er smarte nokk til å innse at dagens rock har blitt mer homsete en pop?

eller er dere også noen stygge jævler som dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tror du rett og slett må få augo dine opp for dagens musikk. Finst masse bra der ute. Vist eg skal nemne punk, så kan eg nemne det norske bandet Pirate Love frå Oslo. Ellers så er det tonnevis av bra band der ute som fortsatt spiller (+ nokon som har slutta, men som er relativt nye i denne sammenhengen): The Hellacopters, My Morning Jacket, The Grand, The Black Keys, The Soulshake Express, Grand Cafe, The Black Crowes, The White Stripes, Gov't Mule, Wolfmother, Neil Young, BigBang, Motorpsycho, Bjørn Berge, Madrugada, My Midnight Creeps osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg begynner å bli skikkelig irritert over dagens rock!

før i tida da Guns N' Roses og Sex Pistols spillte++ var alt mer som det skal være.

Punk-rock var til får å sjokkere og provosere folk

og harrock og glam metall var alle ekte rockere med attitude(stramme skinnbukser, nagler, langt hår)

men dagens punk er jo fjortis musikk, med folk me store sjortser osv... ingen blir provosert av dem å de har helt lik personlighet som pop sangere. (noen som har hørt om en punker i dag som sputter øl i tryne på en journalist, sånn som Sid Vicious gjor når han var i Norge??)

Ã… f.eks Muse, kan det virkelig bli kalt rock? :S det er jo faen meg homser i dress, det er ikke Rock N' Roll!!!

noen her som er smarte nokk til å innse at dagens rock har blitt mer homsete en pop?

eller er dere også noen stygge jævler som dem?

Tror for det første du bør passe kjeften bittelitt.

For det andre, deres musikk provoserer jo deg,

SÃ¥ de er tydeligvis mer punk og rock`n`roll enn du tror :P

Dessuten så var Sid Vicious talentløs.

og.. "stygge jævler som dem" ?..

Vell. for det første er det nok kansje et mindretall her som hører på pop-inspirert rock.

Punk er anyway ikke no fett i forhold til god brutal Metal.

Endret av xshorteyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg begynner å bli skikkelig irritert over dagens rock!

før i tida da Guns N' Roses og Sex Pistols spillte++ var alt mer som det skal være.

Punk-rock var til får å sjokkere og provosere folk

og harrock og glam metall var alle ekte rockere med attitude(stramme skinnbukser, nagler, langt hår)

men dagens punk er jo fjortis musikk, med folk me store sjortser osv... ingen blir provosert av dem å de har helt lik personlighet som pop sangere. (noen som har hørt om en punker i dag som sputter øl i tryne på en journalist, sånn som Sid Vicious gjor når han var i Norge??)

Å f.eks Muse, kan det virkelig bli kalt rock? :S det er jo faen meg homser i dress, det er ikke Rock N' Roll!!!

noen her som er smarte nokk til å innse at dagens rock har blitt mer homsete en pop?

eller er dere også noen stygge jævler som dem?

Hvor skal jeg starte.. La meg gripe fatt i et enkelt poeng -

Alt dette snakket om homofili. Er du redd for homser ? Er du usikker på din egen seksuelle identitet kanskje ?

Altså, med hånden på hjertet kan jeg ærlig talt ikke tenke meg et tidspunkt hvor hele musikkbransjen var mer "homsete" enn under punk/new wave og hår metall perioden. "Punkerne" brukte jo en betydelig mengde tid på å utviske skillet mellom kjønnene og å kle seg i lakk, lær og latex. Hårmetall gutta brukte flere skjønnhetsprodukter enn dagens glamour modeller og hadde høyere "drama queen" faktor enn Wenche Foss.

Noe sier meg at du ikke opplevde 70 og 80 tallet slik det faktisk var.. Det du ser ut til å savne i dagens musikk var langt mer fremtredende på 60 og 70 tallet blant "dinosaur rockerne" (punk/new wave)

Det eneste jeg kan gi deg rett i er at punken som bevegelse og sjanger stort sett døde ut på 80 tallet. Det som i dag kalles for "punk" er noe annet. I alle fall det som kommer ut på store label'er.

Edit :

Bare for å forklare det med "punk" litt - Den engelske punk bevegelsen i England bygget i stor grad på en lutfattig arbeiderklasse med varierende musikalske talent og om vi skal være helt ærlige, minst en særdeles homofil designer og butikkeier.

Og det der med å gå i dress ? Du har kanskje hørt om et band som het The Jam hvis du er så bevandret i punken ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremt mange skrivefeil og orddelingsfeil.

Men det er så klart mulig at andre-punk er en av våre nye landsmenn, og har ikke lært vårt morsmål tilstrekkelig.

Hva f.. har du noe å melde eller ikke ? Dette er jo bare tøv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Muse ikke passer inn i din noe....øh....uklare definisjon av rock, er vel strengt tatt ikke sÃ¥ overraskende. Muse som band er nok mer musikalsk revolusjonære enn du evner Ã¥ høre (du sitter tross alt stuck i 80-tallet enda). At du i det hele tatt bryr deg om hvordan de gÃ¥r kledd, uttrykker vel ganske tydelig at image er viktigere for deg enn musikken. FÃ¥tt deg noen tøffe tattiser/piercinger i det siste? ;)

Endret av GummiTZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye enig i de fleste her, men ser nesten ikke poenget i posten i det heletatt, musikken går sin gang og det blir produsert det som seller, folk er vel kanskje litt mindre basert på rebels og revolusjon nå en tidligere på 60-80 tallet, og muligens også mindre opphengt i attitude som du nevner, det fins tonnevis av meget dyktige musikere ute blant folkene, men kan være enig i at det ikke er det samme som før, og at det kan ha en påvirkning til musikken, men hvordan du uttaler deg blir mer eller mindre teit. Somsakt det som er populært og det som seller, er det som blir produsert og det vil alltid utvikle seg med åra som går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.