Web Analytics
Jump to content

Mitt nye metall prosjekt


Tyrant
 Share

Recommended Posts

Ja da tror jeg det er på tide at jeg ogsÃ¥ fÃ¥r lagt ut noe her, og vil gjerne ha kommentarer pÃ¥ sangen. Er foreløpig bare en sang, som da er uten vokal for øyeblikket. Kommer vokal pÃ¥ den sÃ¥ snart meg og vokalist fÃ¥r satt oss ned Ã¥ spillt det inn.

Gitar innspillingen er ikke 100% tight gjennom hele sangen, så den blir nok spillt inn på nytt så snart jeg gidder, hehe.

Klikk på linken under for å komme til sangen.

http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=928618

Så får jeg sitte her å vente på å bli most av kritikken :ninja:

Link to comment
Share on other sites

Dette var jo ikke så gærnt! Men du har et par ting du kunne ta fatt i til forbedring.

Introdelen er helt ok, men den spilles i fem takter som skilles seg fra resten, og her er det lite til ingen variasjon i nesten et halvt minutt. Hvis du ikke er helt sikker på hva du kan variere med, kan du etter å ha spilt inn hele sangen, ta deler fra høydepunkter du mener er verdt å være med i en intro, så lytteren kan rett og slett få en introduksjon. En helt egen melodi kun ment for intro er heller ikke uvanlig til dette, men varièr gjerne litt.

Trommene høres ut som de kommer rett out-of-the-box fra DFH. Dette kjennetegnes utrolig lett, så om du har tatt deg tid til å leke med lyden til disse (mot en positiv retning) så er det et stort pluss. Ellers skulle du absolutt tatt deg tid til å sette velocity på trommene. Akkurat nå er de fastlåst på høyeste anslag, dette høres rett og slett ut som en maskin.

Ellers er det masse bra her! Modellen du har brukt er ganske vanlig, så her må det nok komme vokaler på. Jeg savner litt eksklusiv gitarspill, eller skal det kun spilles inn èn gitar i prosjektet ditt? Jeg savner en liten solo også!

Link to comment
Share on other sites

Takk for kommentarer, og spesielt til deg iceythe for litt konstruktiv kritikk :)

Det at du faktisk la merke til de 5 taktene tyder jo på at du faktisk hørte etter. Det er faktisk noe som jeg har hatt planer om Ã¥ endre pÃ¥.

Og ja, helt riktig. Trommene kommer rett out-of-the-box som du kaller det. Det skyldes kanskje at jeg er ganske ny på hele greia så har ikke funnet ut av alt mulig slags ting enda, men det kommer seg. Når du snakker om velocity, mener du da at jeg skal endre på hvert eneste trommeslag ? I EZdrummer hadde de en sånn fin knapp som het Velocity som kunne slås av og på. I SP 2.0 har jeg ikke funnet noe slikt.

Foreløpig vil det bare bli en gitar i dette prosjektet. En solo kunne jeg selfølgelig prøvd meg på, har hvert innom tanken men ble liksom aldri noe, hehe. Kanskje det kommer når jeg får spillt inn gitar sporet på nytt (selv om det kanskje ikke er min sterkeste side) :)

Link to comment
Share on other sites

Når jeg sier velocity sÃ¥ tenker jeg stort sett de fleste slagene ja. NÃ¥ vet jeg ikke hva du bruker til sequencer, men velocityprinsippet skal finnes i de fleste program som hÃ¥ndterer midispor (VSTi vel Ã¥ merke). I Cubase og Nuendo eksempelvis, er disse nederst i midi editoren og vises som stolper under hvert slag. For Ã¥ shape velocity er det lettest med Ã¥ bruke musen. Dersom du har to eller flere slag over hverandre (slik at velocity fortsatt vises som en stolpe) kan du merke av den ene slaget, holde shift og sette velocity uten Ã¥ røre det andre slaget. Det tar tid Ã¥ sette velocity som alt annet, men nÃ¥r du først har teken sÃ¥ fÃ¥r du mye mer igjen for det. Det er ikke lett Ã¥ forklare med tekst, men hÃ¥per du skjønner!

Du kan lett eksperimentere for å finne ut hvordan det best passer deg. I de seksjonene du har masse hats som slår, kan du for eksempel senke velocity for å understreke takten bedre. Oftest med første slag som det kraftigste.

EZDrummer og SD2.0 har begge velocity-funksjoner ja! Disse er ment for å variere med få velocity litt. Men her er det snakk om 1-5 grad av velocity. Grunnen er for å ikke spille av samme samples for å høres ut som en drum n bass-beat :) Det er du selv som må bruke dette aktivt for å lage en mest mulig naturtro trommespor.

DFH og Superior har 127 forskjellige samples på hvert enkelt instrument, i tillegg til de som er til alle mikrofonene, så her er det best å ikke spare på kruttet!

Edited by iceythe
Link to comment
Share on other sites

På 01:11 hadde jeg nok forandra litt på trommene. Enten halvert cymbalslagene, eller brukt ride hvis du skal beholde det samme. Låter ikke helt bra med slike slag på en crash og siden basstrommene allerede har den beaten, er det overflødig.

01:47 vil jeg råde deg til det samme; halver slagene på hi-hat.

Synes også det skurrer litt i det jeg antar er verset, der du har to skarpslag på rappen. Kunne kanskje vært kult hvis du kun hadde brukt de skarpslagene på den siste delen før du går over til det lille partiet imellom med splashslagene. Rundt 00:57 og resten av partiene som er slik.

Ellers har du en del gitarpauser der du kunne lagt inn markeringer og over all skulle du ha mer variasjon og lagt inn brekk her og der.

Synes det er jævlig kult hvordan du kommer inn på riffet rundt 00:29, liker generelt det riffet veldig godt. Men jeg synes det er noe som skurer ca halvveis uti og spesielt hvordan du ender det riffet.

Uansett. Synes det her var ganske kool jeg.

Link to comment
Share on other sites

Takker for dine hyggelige og konstruktive ord Roar, sitter og jobber med trommene nå, sÃ¥ jeg kan teste ut noe av det du foreslo ;)

Kan jeg få spørre hva du mener med det følgende:

"Ellers har du en del gitarpauser der du kunne lagt inn markeringer og over all skulle du ha mer variasjon og lagt inn brekk her og der."

Hva mener du med gitarpauser ?

Den delen med variasjon skjønner jeg, og er klar over det. Har jobbet en del med denne sangen og den har blitt endret ganske mye så begynner å gå lei, hehe. Eneste riffet som er igjen fra orginalen er vell det som kommer etter introen.

Link to comment
Share on other sites

Hadde ikke tenkt å ha noe annet der nei, blir muligens noe vokal greier der. Har ikke blitt helt avgjort det, men vi får se når den tid kommer.

Har fått jobbet en del med trommene nå og synes det har hjulpet en hel del allerede =)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

    • Høres helt sykt ut. Men takk for infoen. Ser jeg har litt lesning å gjøre nå.    Ha en fin kveld videre. 😊
    • Det er vel en ting midt imellom;Hva selgeren forventer(kan jo være litt fantasi) og hva en kjøper er villig til å betale.
    • Nesten 13000 dollar for en mint condition Wandre BB. Er dette réelle priser eller fullstendig fantasi tall? 
    • Jøss. Tusen takk for infoen, det settes stor pris på. Neste må da være å få gjort noe med den gyselige lakken, ettersom den ikke er orginal så står jeg da med to muligheter. Prøve å fjerne den for å få frem orginal finishen eller finne ut hvilke farger de kom med da den var ny å re-lakkere den, men det sitter langt inne. Hadde vært best å prøve å få frem orginalen.   Med litt google translate så tror jeg at jeg bommet på årstall. Er nå rimelig sikker på at den er fra Juli 1959.    Ble også medlem av Wandre gruppa på facebook.    Tusen takk for hjelpen din mister. Var hwlt lost på hva dette var for en snodig sak. 
    • Fabrikken kom igang i 1958,så det er nok 58. Har ikke så mye mer,men kan si at det ser ut som disse gitarene er verd endel: https://www.guitar-list.com/compareprices/23856/us/electric%2Bguitars De har også en facebookside: https://www.facebook.com/groups/47506813863/?mibextid=HsNCOg Her er en side med bilder og info: https://www.fetishguitars.com/wandre/ Og en google oversettelse fra fransk wikipedia: "Wandré er en italiensk produsent av gitarer, spesielt elektriske, som var aktiv i årene 1957 til 1969. Markedsposisjonen var på den tiden ganske marginal, men den ekstreme originaliteten til kreasjonene har gjort det siden slutten av det 20. århundre. et ekte kultmerke. Den ekstravagante Antonio Pioli Antonio Vandre Pioli, med kallenavnet "Wandré" (født 6. juni 1926 i Cavriago, død 15. august 2004 i Montecchio Emilia) var sønn av en variert snekker innen lutheri, som etterlot seg en rekke kontrabasser, mandoliner og fioliner av utmerket faktura. . Meget ung, Antonio Pioli utmerker seg ved sin eventyrlyst, går våren 1944 inn i motstandsbevegelsen og tar maquis, knapt 18 år gammel. I etterkrigstiden ble han anleggsformann, jobbet en tid i Calabria, men returnerte til hjemlandet tidlig i 1957 for å ta opp farens spesialitet som luthier. En venn, hvis familie eide en fabrikk, ga ham et verksted for å utvikle denne aktiviteten der Wandré veldig raskt viste en overfylt fantasi i jakten på former og tekniske løsninger. Drevet av den økende suksessen til produksjonene hans, fikk han bygget en fabrikk i Cavriago som aldri hadde blitt sett, på en helt sirkulær plan, bygget på sine egne planer for å optimalisere naturlig belysning og for å forkorte overføringer fra ett verksted til et annet . Fra 1970-tallet mistet Antonio Pioli interessen for musikkinstrumenter og overførte sin sprudlende kreativitet til andre felt som design av skinnklær, tilpasning av motorsykler, maling, scenekunst, etc. Rundfabrikken Cavriago kom i drift i februar 1958. Dette var tiden da rock 'n' roll fortsatt var i sin spede begynnelse i Europa. Wandré-merket er det første i Italia som masseproduserer elektriske gitarer. Mesteparten av denne produksjonen ble først markedsført av det milanesiske firmaet Meazzi, under "Framez"-logoen. Deretter vil Wandré opprettholde et voksende partnerskap med Davoli-selskapet, kjent som en forsterkerprodusent, og som produserer mikrofonene som er montert på Wandré-gitarer. Firmaet var på sitt høydepunkt i årene 1960 til 1962. Wandré-gitarer ble distribuert i utviklede land, inkludert USA (spesielt under private merker som Avalon, Avanti, Noble, Orpheum). Men Cavriago-anlegget er ikke lenger tilstrekkelig til å møte etterspørselen, noe som vil tillate andre europeiske produsenter som har investert i overdreven industrialisering (Eko, Framus, Hagström) å ta markedsandeler. Wandré lot seg gradvis stå bak i løpet av 1960-tallet. Antonio Pioli var mye mer en kunstner enn en markedsføringsmann. Utformingen av instrumentene hans, med en dristighet som noen ganger anses som sjokkerende, avsetter flere potensielle kunder enn den tiltrekker seg. Dens tekniske nyvinninger (som aluminiumshalsen som går fra hodestokken til broen) er så i utakt med resten av markedet at de virker mistenkelige. Det er nettopp disse faktorene som vil føre til revalueringen av Wandré-gitarer fra 1980-tallet og fremover. ivrig ettertraktede og høyt rangerte samleobjekter (selv den enkleste Wandré får høye priser), så mye at det er rapporter om økende utseende av flere eller mindre dårlig imiterte forfalskninger. Foruten gitarer produserte Wandré elektriske basser, kontrabasser (først akustiske, deretter elektriske, uten lydboks) og lap steel-gitarer. Verdsatt for sitt uvanlige utseende, er Wandré-gitarer også verdsatt for sin karakteristiske lyd, litt jazzete med en metallisk undertone. Den amerikanske gitaristen og sangeren Budy Miller bruker veldig ofte en Wandré Soloist type 1964. Andre artister som Joe Perry, Sean Lennon, Eduardo Leal de la Gala, Yarol Pouaud, Matthieu Chedid spiller på Tri-lam 1960 og BB-modeller. Til hyllest til Antonio Pioli, for 10-årsdagen for hans død, ga den tyske produsenten Duesenberg ut i 2014 en ny modell av gitar kalt Wandrella, som ikke er en kopi av noen Wandré, men er inspirert av estetikken til Mark."
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.