Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Metallica. Upopulert?


ThaGod

Anbefalte innlegg

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Apropos gammel-Metallica... Alle vet jo at grunnen til at Kill'Em All kicker ass er at Satriani skrev alle soloene :-P

Nå overdrev jeg jo faktisk litt, men det er helt sant at Kirk Hammett i en periode var elev hos Satch. Han hadde en utrolig innflytelse på Kirk, og de går rykter om at Kirk søkte veilledning hos Satch under Metallicas innspilling av Kill Em All.

Kirk har også ved en anledning uttalt noe som at etter timene med Satch satt han hjemme og terpet licka som han hadde sett Joe dra. En del av en Kill Em All solo er visstnok også en ren rip-off av en Satch øvelse :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, kan vel faktisk høre litt satch innflytelse på endel av det Kirk gjør. Men det jeg tror folk kanskje ikke legger så mye merke til er hvor sinnsykt mye Kirk likner på Hendrix. (Eller i alle fall prøver å gjøre det.) Sjekk ut live shit dvden til Metallica. På solostashet til Kirk der(som faktisk vil imponere selv endel gitarsportere) ser det ut som han virkelig prøver å etterlikne Jimi. Han slenger til og med inn et par riff, om jeg ikke husker feil....Uansett: Fett er det..

Forundrer meg ikke at Satch hadde mye innflyetlse på Kirk under kill em all, det albumet er jo definitivt det svakeste hva soloprestasjoner angår. Men jeg tror nok det er Dave Mustaine som skal ha det meste av "æren" for de soloene......

(Blir skremt over hvor mye metallica kunnskap som henger igjen fra ungdommsskole dagene.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viste ikke at kirk var elev hos satriani så tidlig. Viste bare at han hadde oppsøkt han etter black-album turneen(wherever I may roam-tour).

På black ablum-dvden sier kirk at deler at wherever i may roam - soloen er tatt fra hendrix. Menmen. alle gitarister låner litt av hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.