Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Metallica. Upopulert?


ThaGod

Anbefalte innlegg

grunden jeg ikke er så glad i metallica som jeg n gang var er pga alle fjortis kjerringer og det nye albumet som dem syntes er så skikkelig kul.. :evil:

Så de får ikke lov å høre på den samme musikken som deg?

Hvis de sier "dette er ganske bra musikk"' date=' gidder ikke du å høre mer på det bandet da?

Jeg forstår det slik at du har rævva musikksmak, hvis du forventer at du skal være den eneste som liker et eller annet band....

Hvis jeg forstår deg riktig, så gidder ikke du høre mer på Metallica siden det er "fjortismusikk" ...? Hvorfor ikke, er musikken dårlig, hvis mange yngre folk liker musikken?[/quote']

Enig. Det er vel musikken som teller, ikke den som hører på den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Emperoar

Jeg synes ikke det "nye" Metallica er tragisk. Load og Reload er to meget gode tungrock skiver. Tingen med St.Anger(etter min mening), er at mye kunne gjort annerledes. Sangene er alt for lange og høres litt uferdige ut. Mange kule riff. Soloer kunne også vært med. Men det som er mest irriterende er den bedritne lyden! Metallica har jo faen meg alltid hatt knall lyd. Fatter ikke hva de tenkte på da de mixa den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel sånn med de fleste band de brenner og er så sinnsykt for å lage noe som fenger sinnsykt, men når de har blitt rike, berømte og 5 på nesten vær konsert så er det liksom ikke så farlig og lage noe sinnsykt bra igjenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emperoar
nye metallica er helt tragisk' date=' men det gamle har jeg stor respekt for. en vis mann sa til en kamerat av meg en gang, "want to learn how to play real black metal? listen to OLD metallica"[/quote']

Metallica har _aldri_ spilt black metal. Så den kompisen din har tissa i sin egen hage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nye metallica er helt tragisk' date=' men det gamle har jeg stor respekt for. en vis mann sa til en kamerat av meg en gang' date=' "want to learn how to play real black metal? listen to OLD metallica"[/quote'']

Metallica har _aldri_ spilt black metal. Så den kompisen din har tissa i sin egen hage.

"Tatt piloten på kneet" er det seneste og kuleste ordtaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uvitende tåpe, vet jo at ikke metallica spiller black metal. men ser du på riff strukturene og tonene som blir brukt i f.eks Blackened så er de pionerene til dagens black metal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blackened kom ut i 88, om jeg ikke husker galt. Da hadde allerede en haug med band spilt svartmetall en stund, blant annet kom Venom med skiva "Black Metal" i 83 ellerno.

ja, en patetisk sjanger så det holder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metallica er etter min mening tidenes beste band! Selvfølgelig' date=' som de fleste andre synes jeg de gamle albumene var uendelig mange ganger bedre enn de fire nyeste, med unntak av S&M! De skal jo muligens gi ut nytt album til høsten, la oss håpe de har funnet tilbake til gamle takter igjen da!![/quote']

Dere andre ikke bry dere om dette....

Steinern..... jeg LER av deg.... Stevie Ray Vaughan og Bluesen hersker!!!!!! :P:P:P

Dere andre.... jeg kan til tider høre på en metallica sang, men whiplash ol. er bare helt forferdelig.... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emperoar
dessuten er black metal en skikkelig patetisk musikkform.. Uff..

Skulle ikke du hjem eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mildt sagt spesiell trend som kommer opp her finner jeg interessant;- som sofistikerte, selvoppnevnte musikkeksperter holder man seg for god til å høre på band som fokuserer på image,- men når fanbasen til et band forskyver seg legger man det til grunn som hovedpoenget bak å ikke høre på musikken deres.

Jeg har aldri vært noen kjempefan av Metallica, hverken det gamle eller nye låtmaterialet deres, men om en del skal favoriseres hersker det ingen tvil om at det er det gamle. Der det siste albumet i mine ører best kan karakteriseres som støy i en organisert struktur, har de skrevet en og annen fengende låt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt feil at metallica er upopulære. Rett og slett.

De har solgt eksepsjonelt mange plater, og gjør det fortsatt. De har massevis med fans i alle aldre, også blant metalfolket. Hos hvem er det så Metallica er upopulære? Hos death-metalfolk som mener at de er blitt kommerse, og blant musikalske bedrevitere som hever seg over den "enkle" musikken som "alltid" går i e-moll. Det er rett og slett sånn at folk som er dyktige instrumentalister ofte liker å rakke ned på musikk som det ikke kreves like stor teknisk innsikt å beherske.

Jeg hører selv sjelden på metallica i dag, men har stor respekt for deres produksjon av udødelige rockeklassikere og geniale riff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt feil at metallica er upopulære. Rett og slett.

De har solgt eksepsjonelt mange plater' date=' og gjør det fortsatt. De har massevis med fans i alle aldre, også blant metalfolket. Hos hvem er det så Metallica er upopulære? Hos death-metalfolk som mener at de er blitt kommerse, og blant musikalske bedrevitere som hever seg over den "enkle" musikken som "alltid" går i e-moll. Det er rett og slett sånn at folk som er dyktige instrumentalister ofte liker å rakke ned på musikk som det ikke kreves like stor teknisk innsikt å beherske.

Jeg hører selv sjelden på metallica i dag, men har stor respekt for deres produksjon av udødelige rockeklassikere og geniale riff.[/quote']

Helt enig! 8) Enter sandman fra black album er jo konge. Riffet (i starten regner jeg med) er kåret til 5. beste gjennom tidene. De har jo også flere soloer på top 100 guitar solos. Noe som ikke er helt fortjent, spør du meg...

Får håpe albumet til høsten blir bedre en st. anger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.