Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av ny elgitar til nybegynner


dchwel

Anbefalte innlegg

Hei

Skal kjøpe meg en elgitar, og er helt ny! Har hobbyspilt pÃ¥ aukustisk gitar i noen Ã¥r, og har nÃ¥ lyst Ã¥ anskaffe meg en elgitar.

Har sett litt rundt, og fant en gitar jeg likte:

http://www.musik-magazinet.no/VarevisningD...kat=3&grp=7

samme gitar større bilde:

http://gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=121

Er dette en gitar som kan passe for en nybegynner, og ikke minst, en gitar som holder en stund :) ? Ønsker vel helst å spille

rock. Noe annet jeg bør tenke på ved kjøp av gitar? Har vært å testet noen gitarer, og har så langt likt denne størrelsen og formen. Skal forsåvidt prøve noen gitarer på lørdag og :)

Ellers så ser eg at det er billigere å kjøpe den f.eks hos gitarhuset.no, er dette en butikk noen kan anbefale?

Ser at mange her anbefaler at folk kjøper brukt, men ønsker helst å kjøpe en ny en! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tips: uten å vite noe særlig om Ibanez, vet jeg at det er populære "gitar for penga".

Men du trenger jo forsterker også?

Ja, oki ikke flink til å spesifisere her eg :blush: Men forsterker kjøper jeg utenom de 5000 som jeg tenkte på gitar :)

Endret av dchwel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zr tremolo er et tremolo-lockingsystem. Dvs at strengen blir låst i nuta (oppepå halsen) (med de skruene før headstocken), samt som nede i broa (der strengene sitter fast). det vs at du kan bende og herje på med tremoloen uten at strengene blir ustemt.

Tremolo er et system der broa sitter på noen fjører, ikke direkte fast i gitaren, som gjør at du kan bøye broa opp og ned ved hjelp av en "arm", og med det kan du altså strekke og slakke på strengene mens du spiller og skape tøffe lyder.

vet ikke om du forsto det men...

alt i alt, strengene er låst og du kan herje uten at de blir ustemt, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Skal kjøpe meg en elgitar, og er helt ny! Har hobbyspilt pÃ¥ aukustisk gitar i noen Ã¥r, og har nÃ¥ lyst Ã¥ anskaffe meg en elgitar.

Har sett litt rundt, og fant en gitar jeg likte:

http://www.musik-magazinet.no/VarevisningD...kat=3&grp=7

samme gitar større bilde:

http://gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=121

Er dette en gitar som kan passe for en nybegynner, og ikke minst, en gitar som holder en stund :) ? Ønsker vel helst å spille

rock. Noe annet jeg bør tenke på ved kjøp av gitar? Har vært å testet noen gitarer, og har så langt likt denne størrelsen og formen. Skal forsåvidt prøve noen gitarer på lørdag og :)

Ellers så ser eg at det er billigere å kjøpe den f.eks hos gitarhuset.no, er dette en butikk noen kan anbefale?

Ser at mange her anbefaler at folk kjøper brukt, men ønsker helst å kjøpe en ny en! :)

gitarhuset feilsendte sgen min og det tok en uke ekstra før jeg fikk den. og jeg har hørt flere som klager på dette. men for all del, en helt grei butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gitarhuset feilsendte sgen min og det tok en uke ekstra før jeg fikk den. og jeg har hørt flere som klager pÃ¥ dette. men for all del, en helt grei butikk.

Ja, tror nok kanskje eg kjøper her i Bergen, har jo både Musik Magazinet og Hagstrøm hvor de ansatte er helt topp :)

Ja, tror eg skjønte ZR tremolo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ansatte her i Bergen er topp og de har stort utvalg. Men prisene er ikke noe særlig.

No har eg ikke studert prisene så veldig, men gitaren som eg først linket til øverst, koster 500 mer på musikkmagasinet. Det betaler eg gjerne

ekstra når det betyr kortere vei hvis noe skulle gå galt/ skulle være galt med gitaren. :)

Men, selvsagt, den andre Ibanez'en var jo veldig billig hos Gitarhuset :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal en tur inn til Hagstrøm og Musik Magazinet i morgen for og knipe litt pÃ¥ noen gitarer! :lol: SÃ¥ fÃ¥r eg se ka priser de tar, og om de har noen tilbud kanskje..

Forresten, skal også se etter forsterker. Til en liten stue, og kommer sikkert ofte til å bruke hodetelefoner til, hvor mye er fornuftig å bruke. Kanskje

en Roland Cube15X eller Roland Cube30X? Er det nok med 15W?

Endret av dchwel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.