Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

En av de beste gitaristene jeg har hørt de siste årene


Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Siden jeg startet denne tråden så har Rick kommet ut med sin første plate, Insideout! Jeg tror mange her på forumet hadde digget denne, den er bare stappfull av fantastisk gitarmusikk. Han spiller faktisk et Bach-stykke også, som seg hør og bør. Anbefales på det varmeste. Mitt eksemplar ligger her sammen med noen andre markante debutplater innen sjangeren instrumentalrock.

DSCF0646-Kopi.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett en del av han, også videoer der han spiller med Tom Quayle, som er en annen britisk syyyyk gitarist.

Det som er fett er att gitarlærern min bodde med`n og gikk i klassa hans på en skole i England, sammen hadde de en jazzgitar-duo.

Her er Rick og Tom Quayle på samme vid hos Tom:

Må også nevnes att om dere ser en del videoer av Quayle, så må dere prøve å legge til den syke hybridpickinga han gjør.

http://www.youtube.com/watch?v=xQc7v9-OpN0

*Edit*

La merke til Powers of Ten plata :o awesome.

Endret av xshorteyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quayle har også en meget bra legato, verdt en nærmere titt. Har sansen for Graham, i tillegg til å være en svært dyktig gitarist komponerer han bra låter. Har ikke kjøpt CD'en dessverre, men kommer nok til å gjøre det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg var veldig spent på hvordan Rick var som låtskriver. Vet jo at veldig mange dyktige gitarister har en tendens til å skrive heller kjedelig musikk som inneholder bra gitarspill men lite annet. Smakebiter fra platen gjorde at jeg kunne puste lettet ut, og Insideout er en plate som virkelig leverer.

La merke til Powers of Ten plata :o awesome.

Hehe, kjøpt på Feedback i Tromsø for en slikk og ingenting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kul gitar, Keven! Rick sa at han ikke var fornøyd med Flaxwood, tror det hadde mer med kundeservicen enn med selve gitarene. Suhr har jo bare enormt bra forhold til både de som er såkalte Suhr artists, og mannen i gata som tilfeldigvis har plukket opp en slik gitar. Selv har jeg alltid hatt en god tone med Ed Yoon, og kan skrive under på at den dagen jeg har nok penger i lomma, da er det Suhr som gjelder.

Når det gjelder produksjonen på den CD'en, da må jeg nok si meg enig i at den kunne vært bedre, men så er jo Rick ansvarlig for alt, hver eneste lyd du hører er spilt av Rick. Jeg mener å huske at han også står for produksjonen, så det kan være at det er et felt han ikke er like dyktig på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.