Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Amp for Thrash


Humbug

Anbefalte innlegg

Ja en mesa låter som en mesa og en marshall låter som en marshall.

Har hørt to ting om JCM900.

1) De ble levert med 6L6 rør og EL34 utgangstrafo. Dem låter visstnok mye bedre hvis man skifter til EL34.

2) De var en stund like kjent for å ramle fra hverandre som at det nødvendighvis låt dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en mesa låter som en mesa og en marshall låter som en marshall.

Har hørt to ting om JCM900.

1) De ble levert med 6L6 rør og EL34 utgangstrafo. Dem låter visstnok mye bedre hvis man skifter til EL34.

2) De var en stund like kjent for å ramle fra hverandre som at det nødvendighvis låt dårlig.

Jau, EL34-rørene som ble produsert i den tiden var visst ikke så bra. 9100 og 9200 (racksluttrinnene fra samme epoke) hadde også 5881 som standard. Hadde ikke hørt at det var EL34-trafo i dem, men har også lest at de låter fetere med EL34.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut Splawn! :)

Feite forsterkere som bygger på "Marshall-sounden".. Har selv en Splawn Nitro som rett og slett er noe av det rÃ¥este jeg har prøvd av amper!

En liten liten video av Scott Splawn himself som spiller på en Nitro (om min info stemmer, er dette min eksakte amp):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Boss SD-1 burde funke fett. Ingen støy nei.

Bruk lite gain/vreng på ampen og sett overdrive forran = feit lyd.

Overdrive setter du ca: Drive 0-1/10 og Volum: mest mulig.

Det er gull, skal jammen meg kjøpe en slik en å teste. Er egentlig ikke misfornøyd med jcm2000, god metallyd til både trash og blackmetal bare man skrur litt. men litt interessert i mer tørr metallyd ;) så skal teste med en slik pedal.

Over til noe litt annet: Når man skal kjøpe seg nye rør til ampen, hva burde man velge? Sett litt på utelandske nettsier og diverse annet. Burde en som spiller trash\death\blackmetal velge et high-gain røroppsett som de selger, eller bare det vanlige settet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.