Web Analytics
Jump to content

Warmoth Bubinga Behemoth

elros
 Share

Recommended Posts

Hallol.

:blink:

Som noen kanskje husker har jeg hatt et prosjekt med en Warmoth fretless 4-strenger sittende. En stund faktisk. Siden november '07 - halvannet år siden snart. (!) ^_^

NÃ¥ er den kommet et stykke lenger.

For litt siden kjøpte jeg et par Nordstrand Big Split pickuper til den. Så da ble det endelig lyd. Den er ikke ferdig enda, men nå er den ihvertfall brukbar til noe annet enn pynt.

Litt tekniske detaljer:

Warmoth G4 kropp i ett stykke bubinga. Tung som fy. Behandlet med olje, ganske fin å se på.

Warmoth Gecko stil hals, P-bass størrelse, av bubinga med satine fretless gripebrett. Oljet. Fin.

Gotoh stemmeskruer, sorte.

Hipshot stol, sort.

Nordstrand Big Split pickuper, sorte.

One Timex digital watch, broken. :lol:

Bilder:

1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg 6.jpg 7.jpg 8.jpg 9.jpg 10.jpg

Den har, som kanskje noen ser av bildene, også piezo pickuper i stolen. De er pr.idag ikke koblet til. Men bassen er ikke ferdig enda. Det skal inn en buffer for piezo systemet, og trolig en Bartolini pre-amp også. Masse brytere og kjafs.

rocktrond - gripebrett er satine, kropp er bubinga. Men du mente vel halsen.... som også er bubinga.

Uansett.

Takk, ja den er fin, ikke sant? :)

Kom på at jeg har en Tascam 1641 på lån, så jeg satt meg ned og spilte inn et par-tre lyd klipp.

Det er bare sånn dill-spill som jeg spiller når jeg ikke spiller noe.

Her er dill-spill på fretless.

Og så spilte jeg inn noe på den gamle fretta Warmothen også - som for tiden er stemt A - C forresten.

Og når jeg var så godt i gang så spilte jeg liksågodt inn en duett også med de to Warmoth bassene.

:unsure:

Satine = bloodwood, låter fint til fretless.

Sure i bånda, det skjer lett med fretless, men vi kan nesten ikke skylde på noen andre enn oss selv. *hehe*

Bubinga frenzy, det er vel ganske nær Warwick sitt ideal. De bruker også store mengder bubinga i sine instrumenter, og de er vel heller ikke kjent som lettvektere!

Og Timexen... hvor er den???? :D

• 4 weeks later...

Timexen er ødelagt.

Men nå er det kommet mer kjafs på plass inni.

Nå har bassen seks knotter. Volum, mag/mag balanse, mag/piezo balanse, bass, mellomtone, diskant.

Den har fått seg en Bartolini pre-amp, og en hjemmelaget piezo buffer krets.

Låter aldeles kanon.

Men jeg har ikke mulighet for å spille inn lydklipp akkurat nå. Kanskje senere.

OK. Meget pussig. Jeg la deg til som "venn" og automagisk ble dine PMer blokkert og det var ingenting jeg kunne gjøre med det.... måtte bare slette deg som venn for å kunne motta PM igjen (forhåpeltlig vis). Prøv igjen nå?