Web Analytics
Jump to content

Finish touch-ups!

Recommended Posts

Jeg lurer bare på om det er ett eller annet som er kjekt for å dekke over skader i finishen? Nå snakker vi små-chips på maks en cm i diameter. Har en gitar på vei med sort finish, men det er en god del hakk og kosmetiske utsettelser på den som jeg gjerne vil dekke over.

Tips? Trenger ikke være perfekt. Bare bedre enn at du ser treet/under-coaten

Skal du få til slik utbedring at det ikke skriker "HOOOi!! Slurvete amatørarbeid!!!" sÃ¥ tar det tid.

Er dt vanlig sort farge, duger sikkert vanlig sort hobbylakk på sprayboks. Egentlig finnes det mange nyanser av sort på sprayboks.

På Hamar Bilpleie på Hjellom har de tusenvis av farger. Du kan kjøpe en sprayboks, følge bruksanvisningen, og så spraye ut litt lakk i lokket. Så bruker du en tynn pensel til utbedringen. La gjerne lakken stå en halvtime før du begynner, så den tykner litt.

Liten advarsel- hvis du reiser bort på Hjellum for å få tak i riktig farge, og de ikke har perfekt match, tilbyr de seg å blande fargen til deg. Det er vel og bra, men den sprayboksen koster 300 kroner, så er du klar over det.

Neglelakkforslaget er i og for seg ikke så dumt det heller. Tynn den litt ut, så blir det penere.

Ta på deg ditt beste emo-fjes, og så inn på parfymeriet for å handle sort lakk :)

Ta på deg ditt beste emo-fjes, og sÃ¥ inn pÃ¥ parfymeriet for Ã¥ handle sort lakk :)

Haha ja den hadde jeg ikke tenkt over. Det blir jo artig. Tror jeg skal prøve sprayboksen eller neglelakken. Kan ikke være for tyntflytende siden det er mest slitasje på det fremre "hornet". (dette er ibanez destroyeren vi snakker om)

Noen som har linken til Stew-mac brevet?

Husker å ha lest ett brev fra stew-mac hvor de forklarte hvordan å fixe små hakk, rimelig detaljert.

Enkelt vist går det ut på å fylle hakket med farge, sande litt, så begynner man med klarlakk hvor(standard prosedyre, sanding, lakking, sanding, buffing).

Nå skal det være sagt at ikke alle gitarer bruker samme type klarlakk...Ibanez f.eks bruker poly, som er steinhardt og vanskelig å arbeide med.

Går rykter om at det funker bra med lim som klarlakk når det kommer til Poly.

Gibson skal være ganske lett