Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterkere


Anbefalte innlegg

Heisann og hoppsan.. dette virka som et greit sted å prøve pÃ¥ :)

Jeg kunne godt tenkt meg en forsterker til gitaren nå men er litt rådvill, er mye å få tak i og det er rene jungelen av forsterkere!

Ønsker gjerne noen tips om hva folk mener kunne vært en grei forsterker som ikke ruinerer lommeboka fullstendig, men som likevel

kan være greit å spille på :)

Det er mest for kosen sin skyld og skal ikke brukes til noe spillejobber eller div, rett og slett en forsterker å ha hjemme, altså ikke noe monster.

Hvis det er noen som har en grei forsterker som de kanskje kunne tenkt seg å selge og så er det bare å gi et pling om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisklasse ca, og hvilken musikk spiller du?

Vil du ha en allsidig, liten forsterker så er det Vox AD50 eller Roland Cube som er tingen.

Men personlig syns jeg at rør høres bedre ut.

Billige, små rørforsterkere: BlackHeart og Epiphone Valve jr.

For mye vreng tror jeg at du må ha en overdrive til å booste signalet på disse rørforsterkerene.

Håper det var til nytte for deg da. En i litt høyere prisklasse: Peavey Valveking combo. Kan brukes hjemme og den vil helt sikkert være bra nok til band/live senere i livet ;)

Allsidig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig veldig allsidig musikksmak jeg har så det er egentlig ikke sÃ¥ lett Ã¥ si noe konkret, men blues og gammel rock gÃ¥r det mest av :)

Prisklasse kan være alt fra en tusenlapp til 3, kommer helt an på hva det er snakk om og hvor mye det klør i fingra for å si det på den måten. Man strekker seg gjerne litt ekstra om det er et godt kjøp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Från anonnsen:

Mesa/Boogie Studio 22+ - kr. 2000,-

En av de første klassikerne til Mesa. 20 watts rørforsterker fra tidlig 80-tall. Den har to kanaler og en grafisk eq som er en absolutt sjeldenhet, men veldig nyttig. Pr. dags dato er det kun en kanal som virker, dvs at jeg ikke få switchet over til lead-kanalen. Dette tror jeg er et problem med footswitchen. Ellers ble forsterkeren renset og overhalt på Hagstrøm Musikk i Bergen i 2006.

"Pr. dags dato er det kun en kanal som virker" kaaaan ju spela in på priset :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Från anonnsen:

"Pr. dags dato er det kun en kanal som virker" kaaaan ju spela in på priset :) .

Det gjør det jo, men å reparere switchen, eller kjøpe ny switch koster ikke mange hundrelappene (hvis det er den...). Uansett et godt kjøp tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.