Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

digital gitar, hva synes dere om det?


kanonjon

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heeelt uenig Jonki !!

det er en utvikling som vi bare må godta .....

skulle gjerne testet den teknologien .... men hvem har råd til å kjøpe en sånn Les Paul hehehehehe

like digitalt eller ikke ...... det kommer enten vi vil eller ikke !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er fett som f a e n... Denne kommer sikkert i billigere utgave (altid sånn med nye teknologoske ting ) etterhvert, og jeg gleder meg allerede... Hvis ikke kommer jo en musikkbutikk til og ta den inn, og den må prøves... Gleder meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vel til en viss grad vært diskutert før?

Uansett, den digitale tidsalder er jo nå, så enten man liker det eller ikke, så digitaliseres det metste. Også gitarer.

Men det tar nok en god stund før digitale gitarer overtar. Hvis de noengang gjør det.

Gibsons digitale versjon er penere enn den fra Line6...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...

- El-gitar var noe tull når de kom

- Transistorer kom til å bli et blaff

- PC-er kom aldri til å bli brukt til annet enn tung teknologi

- CD-plater kom aldri til å ta over for vinyl

- Internett var et blaff

- SMS kom aldri til å slå an

Fordommer og forutinntatthet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeelt uenig Jonki !!

det er en utvikling som vi bare må godta .....

skulle gjerne testet den teknologien .... men hvem har råd til å kjøpe en sånn Les Paul hehehehehe

like digitalt eller ikke ...... det kommer enten vi vil eller ikke !!

Helt enig MR.BUNGLE... Har ikke prøvd digital gitar enda.. Men hva er det som kan være så dårligt med en digital gitar`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det lyde, skal det være analogt. Eller, å kunne gjengi lyder eksakt, i en digital greie, er ikke umulig, men veldig veldig vanskelig. Så, den gangen jeg kan få en 3+ i lommeformat til 1200,- som jeg er happy med, er jeg overbevist. Men det kan ta tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gitar lyder aldri analogt med mindre du lytter til vinyl eller andre analoge lydkilder. 99% hører på CD-er, og da er jo gitaren digital. Om denne omformingen fra analot til digital skjer under opptak eller om det skjer inne i gitaren - hvem kan vel egentlig høre forkjellen? Man kan tenke gjennom hva A/D-konvertering egentlig er, hvordan det fungerer etc... Jeg ser ingen grunner til at en digital gitar skal låte dårligere enn en analog.

...og tenk på alle fordelene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske nøytral jeg..

Av en grunn tror jeg aldri dne digitale gitaren i dagns form vil komme til å ta over for den originale: IMAGE.

Nesten alt av dagens musikk handler om image, og en digital gitar som "alle har lik" med de samme lydene har jeg liten tro på vil tiltale den gruppen musikere. Nei, folk vil ha marginale variasjoner som skaper særpreg og følelsen av noe eget og personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gitar lyder aldri analogt med mindre du lytter til vinyl eller andre analoge lydkilder. 99% hører på CD-er' date=' og da er jo gitaren digital. Om denne omformingen fra analot til digital skjer under opptak eller om det skjer inne i gitaren - hvem kan vel egentlig høre forkjellen? Man kan tenke gjennom hva A/D-konvertering egentlig er, hvordan det fungerer etc... Jeg ser ingen grunner til at en digital gitar skal låte dårligere enn en analog.

...og tenk på alle fordelene![/quote']

Blir ikke det feil da? jo flere digitale ledd jo mer digital-låtende opptak trodde jeg det var. Hvorfor skulle ellers plater som er tatt opp digitalt bli gitt ut på vinyl..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.