Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nybegynner ser etter (ny) gitar med fyldigere lyd


Amebix

Anbefalte innlegg

Tok litt innom et par gitarbutikker i dag, og ble overrasket over hvor liten forskjell jeg hørte på tre litt forskjellige gitarer (ingen strat eller tele) i samme prisklasse, gjennom en VJ. Hørte litt større forskjell gjennom en Cube 30 med overdrive, men i den prøvde jeg kun et par andre gitarer (i samme stil).

Likte imidlertid alle jeg prøvde bedre enn min gamle. Var mindre skarp lyd og tonekontrollen reagerte helt anderledes i disse enn i min på bridge-humbuckerne. Tror det kanskje er den dominerende skarpe lyden jeg reagerer på ved den gamle gitaren (eller ampen). Får vel prøve å ta gitaren med til butikken en dag og sammenligne. Blir vel til at jeg prøver forskjellige ting og ser hva jeg finner ut. (har slått ifra meg å kjøpe uprøvd)

Ser poengene her om nybegynnere og slikt. Har selv likevel spilt litt lengre enn 4 mnd (4 år, men det forteller ikke all verden om ferdighetsnivået, har enda en god fot innenfor nybegynnerstadiet).

Endret av Amebix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.