Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan "rette opp" floyd rose?


thimzity

Anbefalte innlegg

Ja har sett tutorials, titalls...

Strengen er løs fordi den ryker hver gang jeg åpner i nuten, veldig plagsomt aner ikke hva feilen er, kan være jeg tighter for mye...

Vinkelen er nokså rett slik som den var etter jeg satt en kniv mellom og stramma opp, og deretter slakka den til kniven løsnet...

Har også stemt den slik man skal altså:

1 - low E (1 streng)

2 - high E (6 streng)

3 - B (5 streng)

4 - A (2 streng)

5 - G (3 streng)

6 - D (4 streng)

er ikke dette riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har skjekka, ser ingen feil forsåvidt, er akkurat i den "kanten" i det strengen går inn i nutta det ryker, så er vel noe å galt der tenker jeg, men nå går jeg lei så lar det ligge til i mnorgen. men takk for all hjelp folkens! har fått noen forbedringer hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengen er løs fordi den ryker hver gang jeg Ã¥pner i nuten, veldig plagsomt aner ikke hva feilen er, kan være jeg tighter for mye...

Vinkelen er nokså rett slik som den var etter jeg satt en kniv mellom og stramma opp, og deretter slakka den til kniven løsnet...

Har også stemt den slik man skal altså:

1 - low E (1 streng)

2 - high E (6 streng)

3 - B (5 streng)

4 - A (2 streng)

5 - G (3 streng)

6 - D (4 streng)

er ikke dette riktig?

EAGDBe?

Ser for meg at det er slitsomt for de to midterste strengene :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EAGDBe?

Ser for meg at det er slitsomt for de to midterste strengene :huh:

Stussa over samme posten og begynte seriøst Ã¥ lure pÃ¥ om trÃ¥dstarter hadde en skrue løs, men ved andre øyekast sÃ¥ var det jo rett likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stussa over samme posten og begynte seriøst å lure på om trådstarter hadde en skrue løs, men ved andre øyekast så var det jo rett likevel.

Var jeg som posta det i 1st omgang, fikk det i fra en tutorial på youtube, virka ganske dreven han som hadde den, så ikke vet jeg, er ikke kjent med floyd rose gitarer, så prøver bare å se etter ulike metoder for å lære meg hvordan man stiller inn, stemmer opp en floyd rose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stussa over samme posten og begynte seriøst å lure på om trådstarter hadde en skrue løs, men ved andre øyekast så var det jo rett likevel.

Hehe, skal prøve å gjøre det forståelig for deg.

Greia er at jeg fikk for noen dager siden denne gitaren i posten fra usa, jeg er ikke kjendt med floyd, rose, og jeg aner ikke selv hva som er problemet, har sotte å justert i timesvis og har bytta strenger osv.

Den begynner å ligne noe.

Men det sies jo at en FR skal holde strengene stemt uansett hvor mye man herker med vibben, og hos meg er det noe galt akkurat der, og sliter gennerelt med å få den 100% stemt i første omgang.

Har skifta strenger etter tutorials, og gjorde dette veldig nøye, med rensing, strekking og stemt i rett rekkefølge mange ganger med strekking av strenene innimellom...

Så problemet jeg først hadde, var å rette opp floyden, som Zappa forklarte meg og jeg fikk det til...

Det andre er at den blir stadig ustemt når jeg har spilt på den i 10 minutter med god bruk av vibben.

Var det lettere å forstå nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er ikke helt som i reklamen. Gitarer med FR blir ustemte som alle andre, og særlig med "God bruk av vibben", som du kaller det. Noe annet er kanskje heller ikke å forvente. Det er ikke uten grunn at "gitarhelter" her egen gitartech, og skifter gitar mellom hver sang, omtrent.

Derfor- det at du må finstemme gitaren din etter at du har herjet vilt med whammyen må du regne som normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.