Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan "rette opp" floyd rose?


thimzity

Anbefalte innlegg

Etter mye poffing har jeg prøvd mye forskjellig, bytte strenger, sotte og prøvd å stemme i evigheter, men gitaren blir stadig ustemt, så nå tror jeg det er noe galt med floyd rosen min.

Fikk gitaren for noen dager siden, fungerte topp da, men plutselig en morning når den ene strenga røk, begynte den å bli helt gal. Uansett hva jeg har prøvd på, så blir den stadig ustemt, lagde en tråd om noe lignende tidligere men lager en ny for å få hjelp til å stille inn floyden.

Så det jeg lurer på her basicly er hva kan være feil med floyden? hva kan gjøres for å stille den inn slik at gitaren holder seg stemt slik den skal?.

Gitaren er en Ibanez js1000.

Thim

Endret av thimzity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye poffing har jeg prøvd mye forskjellig, bytte strenger, sotte og prøvd å stemme i evigheter, men gitaren blir stadig ustemt, så nå tror jeg det er noe galt med floyd rosen min.

Fikk gitaren for noen dager siden, fungerte topp da, men plutselig en morning når den ene strenga røk, begynte den å bli helt gal. Uansett hva jeg har prøvd på, så blir den stadig ustemt, lagde en tråd om noe lignende tidligere men lager en ny for å få hjelp til å stille inn floyden.

Så det jeg lurer på her basicly er hva kan være feil med floyden? hva kan gjøres for å stille den inn slik at gitaren holder seg stemt slik den skal?.

Gitaren er en Ibanez js1000.

Thim

det jeg har beskrevet i en annen post retter opp det meste der. Husk å låse nøtta... forklar hva du gjør, det kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja nå har jeg det, gjort akkurat som Zappa sa, den blir fortsatt ustemt, når jeg satt på ny streng følgte jeg en tutorial på youtube. så jeg kan umulig ha gjort noe feil.

Vet jo at nye strenger blir fort ustemte, men har trossalt prøvd en stund nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja nå har jeg det, gjort akkurat som Zappa sa, den blir fortsatt ustemt, når jeg satt på ny streng følgte jeg en tutorial på youtube. så jeg kan umulig ha gjort noe feil.

Vet jo at nye strenger blir fort ustemte, men har trossalt prøvd en stund nå.

send noen bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme jævelsystemet på en gitar selv. Kniveggene har blitt ødelagt av en tidligere eier, så hele baseplaten må byttes. Og griske Ibanez selger den ikke for seg selv, så må kjøpe helt nytt system..

Tror jeg må selge den jæveln..

Jævelsystem? har hørt at dette skal være et veldig bra system?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.