Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

setup/stemming av bass


fiction

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Thunder Fingers

Stiller meg med Castor her, Det er nok ikke intonasjonen som er problemet, dette må være noe i bassen.. Skulle gjerne hatt en titt pÃ¥ den der selv :P

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stiller meg med Castor her, Det er nok ikke intonasjonen som er problemet, dette må være noe i bassen.. Skulle gjerne hatt en titt pÃ¥ den der selv :P

hehe, jeg har ihvertfall planer om å ta den med til gitarteknikker så fort som mulig, det blir vel til helga regner jeg med, så kan komme med en uppdate etter å ha vært der, om det er ønskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

tenkte jeg skulle legge til en uppdate her nå som jeg omsider har fått igjen bassen fra gitarteknikker (tok lengre tid enn lovet)

bassen har blitt en del bedre, er ikke skurring fra båndene lenger og det høres litt thigtere ut. Fikk dog beskjed om at ettersom det var en billig bass var ikke halsen laget for å bli stemt så mye ned og at den derfor nå lå helt på maks, noe som igjen betyr at jeg burde investere i en litt dyrere bass med sterkere (?) trussrod osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke helt sikker på hva han mente, men han nevnte en LTD b-50 som eksempel fordi man kunne justere halsen i begge ender på den (om jeg ikke husker feil) og derfor var det lettere å ha den stemt i D. Kan det stemme ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.