Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

feeeeeeet effekt! men hva er det???


Knopfler-fan

Anbefalte innlegg

Har (igjen) et spørsmål om en effekt....

Alle har selvsagt hørt introen på it's my life av bon Jovi... Kanskje ikke alle har tenkt over den feeeete effekten hele sangen starter med......

Har hørt at det skal være en liten ting du har i munnen som gjør at tona blir forma etter munnhulen... På den måten kan du f eks lage wah-lignende lyder og mye anna...

Vet også at Vai bruker denne... Har f eks hørt at han kan lage ganske så stilig barnegråt (hvis barnegråt kan være stilig???) kun ved hjelp av gitaren og denne effekten!

Nå lurer jeg på følgende:

-Hva heter denne effekten?

-Hva koster den(ca)?

-Hvor kan jeg få tak i den?

-Noen som har erfaringer å dele angående dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jim Dunlop, Rocktron, Danelektro har sine varianter. Skal finnes noen som lager en talk box for mikrofon, hvorvidt denne gir samme resultat skal være usagt. Jum Dunlop har en veiledende pris på ca $235. Ikke avskrekkende dyrt... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha en talkbox, er det bare en ting som gjelder:

Få en skikkelig poweramp til å drive den, samt en god mik. De pedal-greiene er bare tøv, det er det alle de store gutta bruker...

Ellers tror jeg Richie Sambora i Bon Jovi har nøyd seg med en Heil TalkBox, som Gulmoen og Engh har for litt over 3k...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvsagt blir det ikke det samme. talkboxlyden formes jo av diverse munnbevegelser, ikke bare åpne/lukke. Alle de tusenvis av nyansene klarer nesten aldri et effektbrett å simulere. Men for all del: man kan ha mye moro med simualtorer også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det TalkBox det heter?

Man kan finne det billig, så en på sound1.no for en stund siden, til en veldig billig penge...

Jeg synes ikke noe om det, men kan vel være tøft av og til, men jeg liker ikke lyden, og synes det ser teit ut .... Men Bon Jovi har jeg sansen for, det skal være sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jim Dunlop' date=' Rocktron, Danelektro har sine varianter. Skal finnes noen som lager en talk box for mikrofon, hvorvidt denne gir samme resultat skal være usagt. Jum Dunlop har en veiledende pris på ca $235. Ikke avskrekkende dyrt... :D[/quote']

Hvor fant du denne prisen sa du? Hørtes jo ut som en veldig grei pris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danelectro har en variant til 900-1000 kroner med mic,,,, vil ikke anbefale grunnet dårlig mik + at miken plugges inn i pedalen du får veldig mye feedback av den.. Jim Dunlop/Heil Talkbox til 3000,- er en super en for den prisen...Men da må du kjøpe deg en mik for å bruke til talkboxen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.