Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spørsmål


ErlendB

Anbefalte innlegg

Jeg går for øyeblikket andre året på service og samferdsel, og har søkt på påbygg til neste år. Jeg har lenge fundert på hva jeg har lyst til å bli (Rockestjerne er rimelig urealistisk, har jeg funnet ut).

Så kom jeg på at "GITARLÆRER?? DET MÅ JO VÆRE DEN PERFEKTE JOBBEN!!". Men, jeg har ikke snøring på hva slags skole jeg må gå for å bli utdannet musiker.

Noen som har noen tips, eller som fraråder meg å bli gitarinstruktør? Den beste måten å lære selv er jo å lære andre.. (weeyy Paul Gilbert ftw..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært vikar for musikkskolen mange ganger. Ganske koselig. Enkelte gager krever det tålmodighet. Men som oftest har det bare vært kjekt.

snakk med musikkskolen.

Jeg vil påstå at du kan bli gitarlærer uten å ha noe spesiell utdannelse.

Men skal du drive med litt mer enn nybegynnerkurs, bør du nesten kunne noter og litt teori.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært vikar for musikkskolen mange ganger. Ganske koselig. Enkelte gager krever det tålmodighet. Men som oftest har det bare vært kjekt.

snakk med musikkskolen.

Jeg vil påstå at du kan bli gitarlærer uten å ha noe spesiell utdannelse.

Men skal du drive med litt mer enn nybegynnerkurs, bør du nesten kunne noter og litt teori.

Akkurat dette jeg har tenkt på og. Jeg kan notene på strengene, og 3-4 skalaer. Skjønner ikke en dritt av modes og sånt shit. Men hvis jeg hadde kunne lært opp noen vidrekomne (dvs, folk som klarer å spille smoke on the water..) så tror jeg det hadde gått greit. Selv fikk jeg ikke med meg en dritt fra musikkskola, er så å si selvlært (musikklæreren var amerikansk, jeg var 11-12 år). : p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres morsomt ut Ã¥ være gitarlærer, men man blir fort nok lei!

Det er enkle penger og det var en stund jeg tok på meg altformye timer, men etterhvert ble

det et ork å forberede og motivere seg forhver time..

Man trenger egentlig ingen utdannelse, jeg kan faktisk lite teori, altid spilt etter øret.

Fikk mye elever fordi jeg lærte folk det de ville lære.

-Har man en elev som er Vaifrik tvinger man ikke vedkommende til å lære grunnleggende jazzteori i timevis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo det Vai satt og pugget. :mellow:

Jo, men jeg har hatt elever som vil lære spesielle Vai lÃ¥ter eller licks.

Og jeg er "dum" nok til å gjøre det uten å kreve at de skal gjøre ting skikkelig fra grunnen av.

Dette handler mye om motivasjon og gleden ved å drive med musikk, mange har gitt opp fordi de har måttet

sitt med ting som ikke har gitt dem noe (feks notelære)

Man får et ekstra kick av å mestre noe man digger og blir de engasjerte nok vil de som regel pløye dypere etterhvert.

Jeg husker hvordan det var da en gitarist i nabolaget viste meg "Number of the beast" på gitar, samtidig som gitarlæreren på

skolen kunne ville lære oss visesang..

Gjett hva som ga meg mest og fikk meg til å ville fortsette med gitar!

Litt krøkkette forklart kanskje men jeg er jævlig trøtt nå :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres morsomt ut å være gitarlærer, men man blir fort nok lei!

det et ork å forberede og motivere seg forhver time..

Man trenger egentlig ingen utdannelse, jeg kan faktisk lite teori, altid spilt etter øret.

Enig der. Jeg var jo bae vikar.. Så det eneste jeg gjorde var å høre gjennom leksen de fikk, gi litt tips og hjelpe litt i starten til neste lekse. En time varte i 20 minutter.

Ca 7/10 elever dukket opp og 3/10 gjorde leksene sine.

Men ettersom de fleste hadde samme program virket det null stress å sette opp programmet. Men kjedelig var det i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være gitarlærer mÃ¥ du ha et greit lokale - to stoler og to amper er mer enn nok. I tillegg er det greit med noen elever. Det er vel minstekrav.

Jeg kan bare svare for meg selv, og med musikk på høyskolenivå samt litt nerding på egen fritid så kan jeg svare på de spørsmålene som de fleste kommer med. Med andre ord. Det er veldig kjekt å kunne forklare hvorfor det er en dur og den der er en moll. Bortsett fra kunnskap innenfor musikk kan det være lurt å bry seg litt om pedagogikk og didaktikk. Tunge ord, men om du virkelig vurderer å bli gitarlærer så orker du å søke opp orda for å finne betydningen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.