Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarvalg, ser etter en gitar til 5000


EspenG

Anbefalte innlegg

Om du er nybegyndar og kanskje er ute etter ein gitar som er lettspelt, så er det ikkje mange som slÃ¥r ein telecaster spør du meg. Men om du har herja med akkustisk i fleire Ã¥r sÃ¥ er vel kanskje ikkje dette ei problemstilling...

Har herja med stålstrenger i mange år og det eneste jeg synes er uvant med elgitarer er at strengene er myke som smelta smør og det kommer mye lyd bare jeg ser på strengen. Så etter et par timers spilling regner jeg med at jeg har blitt vant til det og da føler meg nok ikke som en nybegynner lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Swede eller super swede? Og hvor godt brukt?

Ah, den annonsen din leste jeg før jeg laget tråden min faktisk. Swede, sprekk og hente selv ble tre avgjørende faktorer. Med mindre noen kan lære meg hva det diskantfilteret kan brukes til. For meg virka det som om den eneste funksjonen var å gjøre lyden kjedelig og tam.

Trenger man mer enn Roland cube 15 når man bare skal leke rockestjerne på soverommet? Evt spille litt sammen med et par kompiser eller på vorspiel? For kan man få en sånn til 1000, og kjøpe Hagströmen ny fra nettbutikk (ser Musikkhjørnet i Arendal skal ha 5200 inkl frakt, begynner man faktisk å komme ned på en anstendig pris.

Min er kun en swede desverre.. var nok litt kjapp med å lese tråden din.. hehe..

Vet ikke hvor du holder til i verden, men kan jo være aktuelt å sende den hvis det er ønskelig. Hva diskantfilteret kan brukes til er litt forskjellig egentlig.. Jeg lærte meg å bruke det aktivt ved å leke litt med forksjellige lyder, men det er ingenting jeg savner på les paul'n min.. Sending er mulig selvfølgelig hvis du skulle ønske at en sånn skulle sendes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er kun en swede desverre.. var nok litt kjapp med å lese tråden din.. hehe..

Vet ikke hvor du holder til i verden, men kan jo være aktuelt å sende den hvis det er ønskelig. Hva diskantfilteret kan brukes til er litt forskjellig egentlig.. Jeg lærte meg å bruke det aktivt ved å leke litt med forksjellige lyder, men det er ingenting jeg savner på les paul'n min.. Sending er mulig selvfølgelig hvis du skulle ønske at en sånn skulle sendes..

Skal jeg først kjøpe tror jeg heller super Swede er greia. Samme pris og coil spilt. Eneste forskjell ellers er vel lengden på halsen, men ingen av halsene er vel så korte/lange at det ikke er noe man venner seg til på et par minutter?

Men den nye til 5000 pluss 200 i frakt kan vel være kurant? Pluss da en brukt forsterker. Som igjen leder oss til spørsmålet om Cube 15 eller 30. Evt noe helt annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja angerer litt på at jeg ikke kjøpte en super swede selv når jeg handla, men da var prisene noe helt annet enn i dag..

Coil spit har jeg hatt behov for noen ganger så.. Ellers så veit jeg ikke ang lengden på halsen.. vanlig swede er vel mer som les paul tror jeg, mens super swede nærmer seg vel en stratscala uten at jeg husker målene nå.

5200kr inkl frakt er bra for en super swede, men jeg ville nok ha brukt kanskje 200kr ekstra på å få prøve gitaren før jeg kjøper for å være sikker, samt at ingenting skjer i frakt.. Prut hos din lokale forhandler isåfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5200kr inkl frakt er bra for en super swede, men jeg ville nok ha brukt kanskje 200kr ekstra på å få prøve gitaren før jeg kjøper for å være sikker, samt at ingenting skjer i frakt.. Prut hos din lokale forhandler isåfall..

Du sier at om jeg får pruta gitaren ned fra 6000 til snaue 5500 bør jeg heller kjøpe i lokalbutikken enn nettbutikk? Skal uansett innom butikken for en ekstra prøverunde, og kanskje titte på litt andre gitarer også for moro skyld, og da kan jeg jo finne ut hvor landet ligger. Trenger ikke ljuge en gang, bare være (nesten) ærlig og si at jeg er usikker på om jeg kan bruke så mye penger ;P

Edit: Sliter med å se hvordan jeg skal få pruta ned prisen så mye egentlig.

Endret av EspenG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener det er bedre å kjøpe en gitar når du har prøvd den spesifike gitaren, det er forskjell på gitarer selv om de er nye og av samme type. Har dog ikke hørt noe negativt om Hagstrøm på kvalitetsforskjell.

Men du kan jo si at den koster så og så mye på nettet, og si at om de klarer å matche prisen så kjøper du den der? Har de mulighet til å selge gitaren for den prisen så burde de gjøre det for å få solgt gitarer. Gjør de det, så tipper jeg de har deg som en ganske fast kunde fremover også, og de vet de selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener det er bedre å kjøpe en gitar når du har prøvd den spesifike gitaren, det er forskjell på gitarer selv om de er nye og av samme type. Har dog ikke hørt noe negativt om Hagstrøm på kvalitetsforskjell.

Men du kan jo si at den koster så og så mye på nettet, og si at om de klarer å matche prisen så kjøper du den der? Har de mulighet til å selge gitaren for den prisen så burde de gjøre det for å få solgt gitarer. Gjør de det, så tipper jeg de har deg som en ganske fast kunde fremover også, og de vet de selv.

Det er også lettere å ha med å gjøre om en mic, et pot meter eller lignende plutselig skulle slutte å virke hvis du ikke fikser sånt selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også lettere Ã¥ ha med Ã¥ gjøre om en mic, et pot meter eller lignende plutselig skulle slutte Ã¥ virke hvis du ikke fikser sÃ¥nt selv..

Men denne nettprisen er jo en kampanje virker det som. Koster egentlig 200 mer i nettbutikken enn hos min lokale. Det er nok et dårlig forhandlingsgrunnlag. Men så er spørsmålet hva 800 fra eller til egentlig er når man først skal kjøpe nytt og med det allerede har akseptert at dette blir dyrt. Jeg mener, når du vil selge en Swede for 2,5k, begynner 800 å bli småpenger når du ser på forskjellen i pris.

Nå hørtes jeg nesten litt kæksete ut :P

Er det veldig dyrt å fikse mic o.l. hos en gitarbutikk dersom jeg ikke har kjøpt gitaren av dem og dermed ikke har noen garantier eller menneskelig forhold til dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis 800 er småpenger så er det sikkert ikke veldig dyrt ut nei:p Men det er utrolig kjekt med garantier hvis noe skal skje, selv om det er liten sansynlighet for at noe skjer..

Må du ha gitaren på service så er det sikkert vanlig timespris på rep + deler som alle andre steder så lenge det ikke er garanti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis 800 er småpenger så er det sikkert ikke veldig dyrt ut nei:p Men det er utrolig kjekt med garantier hvis noe skal skje, selv om det er liten sansynlighet for at noe skjer..

Må du ha gitaren på service så er det sikkert vanlig timespris på rep + deler som alle andre steder så lenge det ikke er garanti

For all del, 800 er ikke småpenger for meg, men når en først skal kjøpe dyrt og nytt er det kanskje verdt det for å ha den ekstra sikkerheten. For en brukt en til 3k hadde jeg hatt en litt annen innstilling.

Takk for all hjelp i hvert fall. Tror jeg får mye moro for pengene uansett hva jeg velger. Noen tanker om forsterker? Cube 15 vs 30 vs noe helt annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da endte jeg opp med en Super Swede. Ny fra butikk til 5995,-. Vox VT15 forsterker. Litt dyrere enn planlagt, men kunne bare ikke sitte med en elgitar i fanget og lete etter forsterker finn.no ;P

Gjett hva jeg skal gjøre i kveld a!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.