Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe bass fra nettet


Roffa

Anbefalte innlegg

Hva er vanligvis den beste måten å handle basser på. Har funnet en bra bass på finn.no, men er usikker på hvordan jeg skal betale og få den tilsendt? Er postoppkrav det beste og enkleste (billigste) eller bare overføre penger til selger og så få bassen ettersendt? Virker litt usikkert, men det er kanskje slik det gjøres??

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

We demand to see the bass before speaking :ninja:

Hehe, neida.. men hvis du handler fra finn.no vil jeg anbefale deg å snakke med selger om Ã¥ bruke "betalingsgaranti" som de har der ;) Har aldri brukt det selv før, men har hørt at det skal funke fin fint! :)

Det er JR som skal handle bass. Men sier ikke noe mer foreløpig :P

Takk for tipset, skal sjekke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt forskuddsbetaling de gangene jeg har kjøpt og solgt ting på finn, og det har alltid funket greit. Du er ikke noe tryggere med postoppkrav som kjøper, og frakta blir litt dyrere. Du får ikke åpnet pakken før du har betalt for den på postkontoret uansett. Har aldri brukt finn.no sin betalingsgaranti, men det er vel verdt en titt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste gangene har jeg brukt postoppkrav. Du er ihvertfall sikker på at varen er sendt, og mottager er sikker på at han får noe for pengene. Men du kan selvsagt være uheldig og få en bass som ikke har den verdien som den skulle.

Noen andre ganger har jeg brukt forskuddsbetaling, halvparten før forsendelse og resten etter mottak. Det sprer risikoen litt. Men om det er så mye tryggere.... tja...

Jeg føler nå egentlig postoppkrav er den foretrukne løsningen.

EDIT: Ja, nå har jeg jo ikke brukt den betalingsgarantien, da.... det ser jo ut som en veldig bra løsning, egentlig.

Endret av MrWalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

We demand to see the bass before speaking :ninja:

Nå ble det en Yamaha RBX JM2 som JR falt pÃ¥ og vi betalte kontant. SÃ¥ jeg fikk ikke prøvd finn.no sin betalingsgaranti.

Det ble denne: Yamaha RBX JM2

Flott bass og Yamaha er kvalitet. JR er stormende fornøyd selv om halsen er litt bredere enn det han er vant til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk bass. Det var den første bassen jeg virkelig hadde lyst pÃ¥ og som lÃ¥ helt pÃ¥ toppen av GAS listen i flere Ã¥r :D

Oppkrav fungerer forresten utmerket, det er nokså raskt og ikke veldig dyrt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt valg, Roffa! :)

Jeg har jo laget en egen hyllest-tråd til Yamaha, sÃ¥....

JM signaturmodellen har litt trangere strengespacing, og det kan sikkert være ok for en som akkurat begynner på 6-strenger. Tror dere blir fornøyde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knall å spille på i tillegg til utsendet. Som sagt så har den ganske liten spacing, men det er jo smak og behag, og jeg foretrekker det iallfall slik.

En ting å være obs på er at den sender veldig kraftig signal ut av bassen, så du må ofte sette ned gain på forsterker/PA veldig mye for at det ikke skal vrenge, eller ha en DI-boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var rå den der da ( ustseende messig) , men har ikke prøvd den selv ! Lykke til ;) tar han "timer" hos deg, eller er han egen lært ? :P

Litt begge deler. Han går 1. året på musikklinja på videregående og læringskurven har vært og er veldig bratt. Får timer hos basslæreren og i tillegg er det musikklære, så jeg tror han trives :D

Snart er det han som må lære meg noen triks ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.