Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez RG350DX eller ESP LTD EX400BD?


Olaff

Anbefalte innlegg

Hvordan er vib-systemet på ibanez'en? Er det like stress og skifte strenger og holde hele skiten stemt som med en Floyd Rose?

Isåfall bør du få lånt deg en gitar med lignende system og prøve å skifte strenger en gang.. For noe slit.. Nå ha jeg ikke flytende vib.arm lenger.. Brukte den ikke nok til at det var vits.. og nå bytter jeg alle strengene på 5 minutter.. ulikt med Floyd'en som tok.. tja.. veldig mye lenger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibanez har en Floyd Rose "kopi" ja. Samme prinsippet, og da altså like "vanskelig".

Floyd Rose type tremolo er jo kanskje det mest geniale som finnes. Stemmer du den, så holder den seg stemt lenge, om systemet er satt opp riktig. Og husk a strengesvikt nestne alltid skyldes spillestil.

Moral: Spill riktig og kjøp gitar med Floyd Rose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og drep tonen din i samme slengen :P

Å ha en fjerbelastet stol (noe Floyd Rose er, sitter fjærer inne i kroppen) vil jo drepe vibrasjonene fra strengene som ellers skulle blitt overført til kroppen og resonert i treverket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Fernandes Sustainer ;-)

Neida, fra spøk til alvor..

Det ligger absolutt noe i det du sier, men jeg tror at en moderne og godt satt opp Floyd Rose trem ikke er fullt så sustain-drepende som de tidlige vintage tremmene til Fender osv. Forskjellen er ikke så stor at du ikke kjøper tremolo-gitar pga. sustain tapet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ville valget være enkelt: LTD'n har gode EMG-mikker, LTD'n har "explorer"form, LTD'n er svart (som ser MAKS kulere ut enn hvit). Ibanezen har floydrose-system, som man bruker et år på å skifte strenger på. Gå for LTD'n!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, man kan sikkert få både ltd'n og ibanez'en i både svart og hvit. Det argumentet var skikkelig dårlig. Dessuten kan man kjøpe svart spraymaling på biltema og lakke Ibanez'en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EHH?? HALLOOO? Singelcoil/stratlyden er jo malmsteens VAREMERKE da

100% Enig.. men man trenger jo den ikke på død og liv da :wink: (Fyre opp under' date=' hehe)[/quote']

Hvis du vil høres ut som malmsteen så må du jo også kjøre en Marshall bass amp med en dod250 foran... Strat med skallopert hals.. osv..

Derfor mener jeg at de går likebra å spille malmsteen med en gitar med humbuckere, selv om du ikke får samme "twangen". Det høres uansett kult ut, og sannsyneligvis så lærer han seg kun licks/sanger for å forbedre teknikken.. Og så lenge du ikke spiller i et RENT malmsteen-tribute/cover-band så vil humbuckere være mer en bra nok.. Synes faktisk at vibratoen til malmsteen er mer avgjørende enn utstyret.. uten vibratoen så vil det jo rett og slett ikke høres ut som malmsteen(eller ihvertfall en sinnsyk tam malm.), samme om du har hans utstyr eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, man kan sikkert få både ltd'n og ibanez'en i både svart og hvit. Det argumentet var skikkelig dårlig. Dessuten kan man kjøpe svart spraymaling på biltema og lakke Ibanez'en selv.

Har du gjort dette selv før? Personlig får jeg frysninger når jeg leser dette.. :mrgreen:

Hvis du har gjort det, har du bilder? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.