Web Analytics
Jump to content

Floyd Rose spørsmål.

Deadnight

Recommended Posts

Hei alle sammen,

Nettopp kjøpt meg en ESP Horizon FR BK.. Best gitaren jeg har spilt på så langt og det er den andre gitaren jeg har med vibb system. Denne gangen heldigvis orginal floyd rose fordi edge pro'en jeg hadde på ibanezen var virkelig dårlige saker. Så det jeg egentlig lurer på er egentlig om det er noe som kan skje mens du stiller din inn som kan gi permanente skader. For jeg måtte gjøre justeringer på bridgen siden den spratt lenger opp med nye strenger på. Siden jeg fant ut etterpå at jeg ikke strammet skruene helt likt så er den LITT høyere på den ene siden enn den andre. Gjør dette noe i det hele tatt?

Hmm...

Har du bare senket Floyd Rosen med festeskruene eller har du strammet fjærene bak?

Et triks, om du setter på grovere strenger og Floyd Rosen løfter seg for mye, er å stemm opp gitaren og så strammer du fjærene bak slik at Floyd Rosen senker seg til ca. midt mellom der den var før du strammet fjærene og det punktet at den er plan med gitarkroppen. Så stemmer du gitaren igjen og da skal Floyd Rosen være ca. riktig justert, må kansje finjustere litt.

Ellers så er det vanlig intonering som gjelder og det kan lønne seg å smøre litt der Floyd Rosen står mot festeskruene i kroppen(big bends nut sauce har jeg god erfaring med, da holder den stemmingen mye bedre).