Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

plekter


putz

Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg begynte med Dunlop .60 mm, så gikk jeg ned til .46 mm, så gikk jeg tilbake til .60 mm igjen, så en liten tur opp til .88 mm, så ned til .50 mm, fortsatte også med .60....

Nå bruker jeg Tortex .60 mm og .88 mm... Pluss noen andre merker, men husker ikke helt, Dean Markley eller noe sånt tror jeg....

Og forresten, jeg vet hva Tortex er, men hva er Gator? Er det de "vanlige" Jim Dunlop, de med skrift som stikker litt ut.

Jeg synes det er bedre grip på de, men liker Tortex bedre, har spilt mer på de i det siste. Det er enten .60 mm eller .88, ikke noe annet, bortsett fra at jeg har et .52 mm liggende, men har ikke brukt det ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten' date=' jeg vet hva Tortex er, men hva er Gator? Er det de "vanlige" Jim Dunlop, de med skrift som stikker litt ut.

[/quote']Nei, Gator er den med joggeskoen på. Du tenker på Nylon som den "vanlige".

Sjekk ut http://www.jimdunlop.com/products/picks/ så ser du hva vi snakker om.

Det var det ja... Av dunlop plektere har jeg; Fingerpick, Gator, Nylon, Tortex og Gels... Bruker Gels (M-L eller M) og Tortex (.60 mm) mest for tiden. Mista mitt Tortex .88 mm, og har ikke gidda å kjøpe nytt ennå, bruker Gels M-L heller, det er vel en blanding mellom Medium og Large, er det ikke? Medium er .60 tror jeg, og er large 1 mm? Da er det vel ca rundt .75-.85 mm, det M-L plekteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller bare med dunlop stubby 3mm her.. dritbra plektere' date=' digga de helt siden gitarlæreren min introduserte dem for meg[/quote']Er du seriøs eller? 3mm? Hehe..

Tror en tikroning hadde gjort samme nytten :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åj! irriterende at dem ikke har de plekterne på Lillehammer Musikk :( jeg tror 3mm er det jeg trenger... Jazz3 blir for tynt akkurat rundt fingrene, og blir litt "vaklete" i fingrene til tross for at det ikke "slarker" om noen i det hele tatt skjønner hva jeg mener. Et tykkere sitter nok bedre i fingrene altså.

Var forøvrig 3-5mm verdens beste gitarist, som utrolig nok var norsk, brukte: Django!

Har referert til den tidligere i tråden, men har fått anbefalt disse: http://www.wegenpicks.com/ og de er jo svært tykke, men skal visstnok være slutten på den evige søken etter det perfekte plekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aiwass: jeg har et 2,5 mm sånt lilla halvgjennomsiktig plekter (husker ikke merke men de er ganske kjent) men jeg måtte legge det vekk til fordel for jazz 3-plekteret mitt igjen pga at det BRÅKTE faktisk (når jeg traff strengene så hørte du tonen der jeg traff strengen først før jeg hørte tonen fra hvor jeg holdt på gripebrettet)... Lurer på om Dunlop sitt også bråker mer enn jazz 3? Evt. om noen veit om et tjukkasplekter som ikke bråker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.