Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forhandlere med Laney GH50L i Oslo?


Konnis

Anbefalte innlegg

GH + sd-1 eller ts-9 vil låte panser (Sett level høyt og drive lavt eller helt av).

Skru av od/boost og dra ned volumet på gitaren, så har du semi-clean lyd. Helt ren lyd i rockesammenheng har en tendens til å bli borte likevel. Det låter mye mer til stede med litt "grit" i renlyden. Om du har type Les Paul-gitar med to volumkontroller, går det an å dempe neck-volumet.

Jeg gjorde dette med en enkanals JCM 800 og en ts-9.

Med pedalen og volum på gitaren, gikk jeg fra nesten helt clean til Zakk Wylde.

Nå har jo GH et ekstra gainsteg som kan kobles inn med fotbryter i tillegg, og sløyfe, så du kan kjøre en EQ-pedal eller liknende i sløyfa for litt volumboost på soloer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laney lager kabinetter med Vintage 30. =p

Jaså? Har de begynt med det i det siste?

Grunnen til at jeg ikke anbefaler Laney er fordi veldig mange på racerxband.com kjøpte seg laney stack fordi Paul Gilbert hadde det. Men så og si ALLE byttet ut kabinettet før eller siden fordi det låt forferdelig spisst. Og da var det stort sett orange, mesa eller noe med v30's som ble anbefalt. Men om Laney bruker det nå, så kanskje de har lært av sine feil =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GH + sd-1 eller ts-9 vil låte panser (Sett level høyt og drive lavt eller helt av).

Skru av od/boost og dra ned volumet på gitaren, så har du semi-clean lyd. Helt ren lyd i rockesammenheng har en tendens til å bli borte likevel. Det låter mye mer til stede med litt "grit" i renlyden. Om du har type Les Paul-gitar med to volumkontroller, går det an å dempe neck-volumet.

Jeg gjorde dette med en enkanals JCM 800 og en ts-9.

Med pedalen og volum på gitaren, gikk jeg fra nesten helt clean til Zakk Wylde.

Nå har jo GH et ekstra gainsteg som kan kobles inn med fotbryter i tillegg, og sløyfe, så du kan kjøre en EQ-pedal eller liknende i sløyfa for litt volumboost på soloer.

+1

Gjør akkurat det samme med min JCM800. Låter latterlig heftig. :) Utrolig hvor mye tightere det blir når man drar ned gain og hiver en overdrive foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahahha :ninja:

Er preampen i Studio 22+ og Mesa Boogie Studio Preamp den samma? Regner nesten med det, men en kan aldri være sikker.... :ninja:

han her nailer MoP-tonen ganske fint, syns jeg. Kan jo alltids slenge en liten overdrive foran og :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dens high gain settings ser jeg ikke behovet for en overdrive forran.

Men kan hende du får en mer smooth tone med en svak boost forran.

Mer diskant i EQ'en og litt mer mids hadde dermed gjort seg.

EDIT: Men det hørtes veldig ut som de gamle platene til Dream Theater.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.