Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

liming av headstock.


Anbefalte innlegg

Jeg skjønte det ihvertfall, men det er kanskje en fordel at hver jig tar for seg trykk på begge sider av sprekken? Altså at sprekken havner på midten i hver jig eller noe?

Dvs at jigen på bildet ditt oppe, CastorFiber, stikker litt mer ut på høyresiden mot halsen (kan bli vanskelig) og at jigen nede på bildet tar for seg hele den flate siden der stemmeskruene er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1500,- i erstatning! :blink: Skal si posten var rause der gitt! Selv om gitaren kan repareres, vil den alltid ha et brudd ved evt. videresalg, noe som har mye å si for verdien.

Byttet inn brukt, og hadde større kosmetiske feil, så er fornøyd, skjønner egentlig ar de ikke vil betale mer.

På den annen side, de bør få svi litt for å være idioter...

kan vel ta et bilde av resten og, når jeg først er i gang:

jackson002.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder slike ting som dette her, så kan man aldri vite, fordi det ikke er mulig å måle hvor mye belastning det blir på limfugen.

Men man kan tro. Og jeg tror at skal dette bli bra, så må du få vinklet pressflatene slik jeg har antydet.

Virker det som for vanskelig, eller "for mye stress" å tilpasse to trebiter før du skal sette på en tvinge, bør man ikke begynne med det. Det å få satt fast en tvinge på den headstocken der som faktisk virker, og som ikke bare er til pynt uten jig er omtrent håpløst. Blir ikke press i det hele tatt!

(Eller du kan selge den billig til meg, på rot. Har ikke noen jackson)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder slike ting som dette her, så kan man aldri vite, fordi det ikke er mulig å måle hvor mye belastning det blir på limfugen.

Men man kan tro. Og jeg tror at skal dette bli bra, så må du få vinklet pressflatene slik jeg har antydet.

Virker det som for vanskelig, eller "for mye stress" å tilpasse to trebiter før du skal sette på en tvinge, bør man ikke begynne med det. Det å få satt fast en tvinge på den headstocken der som faktisk virker, og som ikke bare er til pynt uten jig er omtrent håpløst. Blir ikke press i det hele tatt!

jiggene virker ok å lage med stikksag og blyant og linjal, men den går i en vinkel bakover igjen og... Skal poste flere bilder når den kommer, sannsynligvis på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.