Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken gitar bør jeg kjøpe?


trommemari

Anbefalte innlegg

En pointer: hold deg unna Marshall sine transistor-forsterkere. Møl over en rett linje.

Støtter forslaget Supreme/Microcube her oppe. Helt streit gitar og en amp som duger bra :)

Hmmm. Har en Marshall Lead 100 Mosfet som spiller fletta av mange billige rørforsterkere...

Til trådstarter vil jeg si at han gjør lurt i å sjekke bruktmarkedet som han nå gjør. Hold deg unna de billigste pakkeløsningene fra de nevnte nettbutikkene.Skal du først kjøpe en pakke-løsning bør det i hvert fall være med kurante merker som f.eks Squier eller Epiphone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En pointer: hold deg unna Marshall sine transistor-forsterkere. Møl over en rett linje.

Støtter forslaget Supreme/Microcube her oppe. Helt streit gitar og en amp som duger bra :)

Du anbefaler folk å holde seg unna Marshall, men micro cube er tøffere enn tøffel? ;)

Holder ikke Marshall på en pidestall, men det står ikke noe særlig tilbake for En micro cube. Og hvis man først skal bruke penger tilsvarende micro cube, så gå for cube 15 i stedet. Færre effekter, men betydelig bedre lyd.. Ingen vits i å kjøpe for liten amp. :D

Ellers vil du finne Squier-pakker med "elendig" forsterker og god gitar til 2695 de fleste steder og Epiphone-pakke med "elendig" forsterker og billig amp for 3495,-

Jeg vil nok anbefale en Epiphone Special II med en Roland cube 15x, vox pathfinder 15r eller line 6 spider 4 15w :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om mange litt erfarne gitarister ikke har Marshall MG-forsterkerne som sine personlige favoritter så er det ikke til å komme bort ifra at mange ferske råkkegitarister synes de låter kult, så man skal ikke avfeie dem med en gang. Jeg liker dem ikke veldig godt selv heller, men de er minst like gode som veldig mange andre billige transistorforsterkere.

Personlig vil jeg anbefale å lete litt etter en brukt Orange Crush 30. En av de desidert kuleste forsterkerne jeg har vært borti i denne prisklassen. Går for 2k nye, så bør kunne fåes for en relativt billig penge på bruktmarkedet. Sammen med en billig, brukt Epiphone Les Paul så bør dette gjøre veldig vei i vellinga såfremt det skal spilles rock (det folk flest ser på som "vanlig" rock) og ikke beinhard metall. Da er forsterkeren jeg nevnte helt feil, og Marshall MG kan være veien å gå. Vet ikke hvordan vrengen i de mindre MG'ne er på litt volum, men de litt større låter helt greit selv med masse vreng og høyt volum.

Ellers skryter jo de aller fleste hemningsløst av Roland Cube. Personlig liker jeg de ikke så godt, men jeg føler meg litt som den eneste i verden som ikke gjør det :)

Den muligheten som jeg dog vil anbefale aller varmest er å gå til den lokale gitarsjappa, si hva du vil ha og hvor mye penger du har, og be de sette sammen en pakke for deg. De aller fleste nybegynnere er strålende fornøyd med en slik pakke, og i tillegg så skaffer du et forhold til den lokale musikkforretningen, du får som regel gratis service og justeringer dersom det trengs, og om noe går i stykker så er det mye lettere å få hjelp.

Håper dette gjorde deg noe klokere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.