Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Japan strater fra åttitallet


Eivind August

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke sikker, da det står bare "Fernandes" på den. Den har den vanlige "andenebb"- headstocken.

Jeg har ikek brukt masse tid på å finne ut hvilken gitar det der. Det er en "strat" med SSH- konfigurasjon, bra treverk, skikkelig voksede pickups og god byggekvalitet. Ellers er det ikke noen "luksusgitar", det er nøktern standard på hardware og slikt, en arbeidshest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JV serien til Squier(Stor "Squier Stratocaster" logo på headstock som på 70talls Fendere bare med liten headstock) er noe av det bedre av stratter.

Revivalserien til Fernandes hadde strat headstock.

Tror de sluttet å produsere den serien da de måtte forandre headstocken uten at jeg skal si det sikkert.

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

japan strattene fra 80 tallet er kvalitetsmessig på høyde med usa...bortsett fra mikkene...

Javel?

For det første så er ikke 80s gitarene fra Japan bedre enn de du får i dag. Det er en "snakkis fact" skapt av folk som har MiJ Fendere for å øke bruktprisen på disse, samt det evige jaget folk har etter alt gammelt.

For det andre så er stort sett alle pick ups brukt på MiJ/ CiJ Fendere produsert av Fender USA. Jeg har to CiJ Fender Strat'er. '71 reissuen har US Texas Special mic'er, '72 reissuen har US Vintage mic'er.

Jeg har hatt US Standard Strat'er samt en 70s reissue, og ingen av dem kan på noen måte måle seg med CiJ Strat'ene. 70s reissue'n var en jævla møkkagitar til kr. 17800,- og ble solgt etter et par måneder. Værre skrap skal en lete lenge etter! Jeg hadde en Custom Shop Designed Fender Strat Classic Player 60s, Mexicoprod, Custom Shop 69 mic'er standard på disse, og den var langt bedre enn noen av US gitarene jeg har vært borti.

All in all, du får langt mer for pengene ved å kjøpe en Japan Strat, samt at du får penger til overs til å modifisere hvis du egentlig tenkte å kjøpe en US modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.