Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Japan strater fra åttitallet


Eivind August

Anbefalte innlegg

Loker som vanlig litt rundt på Finn, og kom over et par nydelige strats. Er fra Japan pÃ¥ Ã¥ttitallet, og begge har veldig pen prislapp. Mulig noe slikt blir aktuelt for meg etterhvert, sÃ¥ lurer litt pÃ¥ hvordan disse er kvalitetsmessig :)

Linker til annonser:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...ll&tot=null

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16452759

Endret av Eivind August
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Tele fra 1985, dvs. med A-serienummer og FENDER-neckplate.

Helt rå gitar, syns denne låter mye mer "tele" enn min gamle 2005 am. std. Tele.

Japanerne er generelt mye mer nøyaktigere og mer pirkete på historiske detaljer o.l. enn amerikanerne (min er en 50`s RI)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt et par stykker, og de har vært gode gitarer. Men jeg ville styrt unna de som har kropp av Basswood.. Den første finn-annonsen du linker til har nok mest sannsynligvis det (uten at jeg skal garantere det).. treverket funker greit på gitarer med litt mere "fres", men en strat med single-coil mikker får noe døll lyd.. Noen av japsestratene blir levert med US-mikker, men mange har ganske kjipe japanske mikker.. Vil anbefal deg å prøvespille før du handler, med mindre du kjøper en som du veit er av litt høyere kvalitet.

Halsene er forøvrig stort stort sett uten unntak veldig bra uansett..

Endret av ProII
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har solgt USA Stratene mine for lengst. Har nå en '71 reissue premium og en '72 reissue Crafted In japan, begge bedre enn noen av USA greiene jeg har hatt. Japaneserne er veldig æreskjære, og utfører sitt håndverk på en fortreffelig måte. Anbefales, men kanskje det er en ide å styre unna de absolutt billigste modellene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting du kanskje kan kikke på, hvis du slumper over en, er Fernandes produsert i den samme perioden, i Japan. Er du heldig, kan du plukke opp en for en slikk og en ingenting. Vanvittig mye gitar for pengene.

Siden jeg aldri har spilt på en Japanstrat, kan jeg ikke sammenligne. Jeg betalte 700 kroner for min, og jeg selger den ikke for den prisen, for å si det sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting du kanskje kan kikke på, hvis du slumper over en, er Fernandes produsert i den samme perioden, i Japan. Er du heldig, kan du plukke opp en for en slikk og en ingenting. Vanvittig mye gitar for pengene.

Siden jeg aldri har spilt på en Japanstrat, kan jeg ikke sammenligne. Jeg betalte 700 kroner for min, og jeg selger den ikke for den prisen, for å si det sånn..

Fernandes Hadde meget bra gitarer på 80 tallet.

Var det ikke "revival" den pre-lawsuit strathead serien het tro?

Er det en slik du har Castor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.